M/F.

”Anø”.

Hjemsted:

Havneby.

Kaldesignal:

OZMT.

Byggeår:

1963.

Byggested:

Løland Verft AS, Leirvik i Sogn, Norge.

Byggenr:

17.

Antal passagerer:

250.

Køl lagt:

 

Antal køretøjer:

25 personbiler.

Søsat:

 

Antal jernbanevogne:

0.

Længde:

42,42 m.

Brt:

348.

Hovedmaskine:

1 stk. 8-cylindret 2SA Alpha diesel

Bredde:

9,02 m.

Nrt:

176.

HK:

640 ihk.

KW:

 

Dybgang:

2,44 m.

Tdw:

 

Fart i knob:

12,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1964 – 1975.

Ex. Navne:

 

Leveret:

1963.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1976.

 

Rederi:  Lindinger Agro Co. A/S, Rødovre.                                                                     IMO-nummer:  5400786.

Skibets videre historie:

1963:

Leveret til Rederiet Anholt A/S, København. I fart Grenaa-Anholt. Rederiet gik i betalingsstandsning samme år.

1964:

Overtaget af Dampskibsselskabet Torm A/S, København. I fart København-Anholt.

1964:
1966:

Solgt til Lindinger Agro Co., Rødovre. I fart Rømø-Sild (Havneby-List).
Omdøbt til ”Anø Lindinger”.

1976:

Solgt til Partenreederie Tabasis, Hamburg, Tyskland. Ombygget til offshore skib og omdøbt til ”Tabasis”.

1980:

Solgt til HAPAG Lloyd Transport & Service, GmbH, Hamburg, Tyskland. Navn uændret.

1883:

Solgt til Oceanworker Ltd., Limassol, Cypern. Omdøbt til ”Oceanworker”.

1989:

Solgt til Admiralty Transport Company, Saint Vincent og Grenadinerne. I fart St. Vincent – Beguia.

1995:

Omdøbt til ”Admiral II”.



"Anø"
Foto: Knud Fredfeldt, M/S Musseet for Søfart.

"Anø Lindinger"
Foto: H. E. Appelton, M/S Museet for Søfart.

Tilbage til Rømø - Sild