M/S.

”Mads Skou”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OZDQ.

Byggeår:

1962.

Byggested:

Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S, Helsingør, Danmark.

Byggenr:

350.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

7/6-1961.

Antal  reefers:

 

Længde:

126,92 m.

Brt:

4.207.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W 862-VTBF-115.

Bredde:

17,25 m.

Nrt:

2.311.

HK:

7.300 ihk.

KW:

 

Dybgang:

7,50 m.

Tdw:

7.000.

Fart i knob:

17,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

 1962 - 1977.

Ex. Navne:

 

Leveret:

11/1-1962.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

 1978.

 

Rederi: Ove Skou A/S, København.                                                                                 IMO-nummer:  5216771.

Skibets videre historie:

1976:

Overført /2 til hustruen Benny Skou efter Ove Skous død.

1977:

Ankom 30/8 til København for oplægning.

1978:

Solgt 6/9 til Naviquim S.A., Venezuela. Omdøbt til ”Carenero”.

1981:

Solgt til Glory / Porthmos Shipping Co., Grækenland. Omdøbt til “Antzela” af Valletta.

1984:

Omdøbt til ””Glory”.

1985:

Ankom 12/9 til Chittagong for ophugning.

 


"Mads Skou" under udrustning ved Helsingør Værft 2/7-1961
Foto: Svend Raether.

"Mads Skou" ved Helsingør Værft 28/12-1961
Foto: Svend Raether.

"Mads Skou"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.


"Mads Mols" i Avonmouth UK 18/8-1963
Foto: Malcolm Granfield.

Tilbage til Ove Skou