M/S.

”Dorit Skou”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OXAD.

Byggeår:

1973.

Byggested:

Helsingør Skibsværft og Maskinbyggeri, Helsingør, Danmark.

Byggenr:

401.

Besætning:

31.

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

179.

Søsat:

16/5-1973.

Antal  reefers:

 

Længde:

156,36 m.

Brt:

14.220.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W 962-VT2BF-140.

Bredde:

19,87 m.

Nrt:

9.826.

HK:

11.800 ihk.

KW:

 

Dybgang:

8,12 m.

Tdw:

6.220.

Fart i knob:

18,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1973 – 1983.

Ex. Navne:

 

Leveret:

24/10-1973.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1984.

 

Rederi: Ove Skou A/S, København.                                                                                 IMO-nummer:  7319814.

Skibets videre historie:

1983:

Påsejlede 21/4 Alssundbroen pga. fejlagtig oplysning om gennemsejlingshøjde.

1983:

Ankom 2174 til Sønderborg for oplægning.

1984:

Solgt /12 til Pacific International Lines, Singapore. Omdøbt til ”Kota Ratu”.

1996:

Solgt til Sohae Songbak, Nordkorea. Omdøbt til ”Bong San 1” af Nampo.

1999:

Solgt / overført til Tonghae Sonbak.

2003:

Solgt til Sohae Sonbak Co. Ltd. Omdøbt til ”Rak Won”.

2007:

Solgt til ophugning i Chittagong.

 

 
 "Dorit Skou" ved Langelinie kajen, København 13/10-1973
Foto: Svend Raether.

"Dorit Skou"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

"Dorit Skou"
Foto: Arkivbillede.

"Bong San 1" i Singapore /3-1996
Foto: Henk Kouwenhoven.

Tilbage til Ove Skou