M/S.

”Baltic Skou”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OXIZ.

Byggeår:

1977.

Byggested:

Nippon Kokan K.K., Tsurumi, Japan.

Byggenr:

954.

Besætning:

24.

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

550, heraf 110 på vejrdæk.

Søsat:

 

Antal  reefers:

 

Længde:

178,11 m.

Brt:

16.650.

Hovedmaskine:

1 stk. Sulzer 7RND68.

Bredde:

22,92 m.

Nrt:

11.314.

HK:

11.550 bhk.

KW:

 

Dybgang:

10,90 m.

Tdw:

27.554.

Fart i knob:

16,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1977 – 1985.

Ex. Navne:

 

Leveret:

28/10-1977.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1985.

 

Rederi: Ove Skou A/S, København.                                                                                  IMO-nummer: 7533135.

Skibets videre historie:

1980:

1983:

I charter til Azov Shipping, USSR.

Kolliderede /12 ud for Oman med et indisk sejlskib, der foretog en uventet manøvre. 8 personer omkom.

1985:

Solgt 15/7 via Presto Lines Inc., Liberia, til Baltic Shipping co., Leningrad. Hjemhavn: Zhdanov. Fortsat disponeret af Azov Shipping. Omdøbt til ”Berdyansk”.

1992:

Under ukrainsk flag med hjemhavn i Mariupol.

2003:
2010:
2011:

Solgt til det statslige ukrainske rederi Donbass, Mariupol, Ukraine.
Solgt 9/7 til Quart Shipping Ltd., Jomfruøerne. Omdøbt til "Mig Concord".
Ophugget.



"Baltic Skou"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

"Baltic skou" i Rotterdam 30/8-1982
Foto: John Jones.

"Baltic Skou" i Port Huron /11-1985
Foto: Fred Miller.

"Berdyansk" på St. Lawrence River v/ Varennes 18/10-1986
Foto: Marc Piché.

"Berdyansk" i Rio Grande, Brazilien 13/11-2005
Foto: Marcelo Vieira.

"Mig Concord" i Istanbul 14/9-2011
Foto: Lutz Woitas.

Tilbage til Ove Skou