M/S.

”Clifford Mærsk.”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OXZH.

Byggeår:

1969.

Byggested:

Bergens Mek. Verksteder, Bergen, Norge.

Byggenr:

465.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

6/11-1968.

Antal  reefers:

 

Længde:

170,66 m.

Brt:

10.918.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W type 984-VT2BF-180.

Bredde:

24,75 m.

Nrt:

6.215.

HK:

22.800 ihk.

KW:

 

Dybgang:

10,39 m.

Tdw:

13.935.

Fart i knob:

22,75.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1969 – 1987.

Ex. Navne:

 

Leveret:

16/2-1969.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1987.

 

Rederi:   Tank- og Ruteskibe i I/S, København.                                                              IMO-nummer: 6900628.

Skibets videre historie:

1980:

Ombygget /10 hos Hitachi Zosen, Innoshima, Japan og ændret til fuld containerskib. Forlænget med 26m., bredden forøget med 5,7m. Ny tonnage: 24.617 tdw., 21.551 brt., 14.376 nrt. 1.222 TEU´s.

1987:

Solgt /12 til Cosco Shanghai, Kina. Omdøbt til “Jian He”.

1998:

Ankom 23/3 til Xingang for ophugning.

 


"Clifford Mærsk"
Foto: Chris Howell´s arkiv.

"Clifford Mærsk"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

"Clifford Mærsk"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

"Clifford Mærsk" efter ombygning
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

Tilbage til A.P. Møller/Mærsk