M/S. |
”Vinland” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OXCT. |
|||||||
Byggeår: |
1974. |
Byggested: |
Gebr. Schürenstedt KG, Bardenfleth/Weser, Tyskland. |
|||||||||
Byggenr: |
1363. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
456. |
|||||||||
Søsat: |
24/4-1974. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
143,10 m. |
Brt: |
7.681. |
Hovedmaskine: |
2 stk. MAN R 6V 40/54. |
|||||||
Bredde: |
18,40 m. |
Nrt: |
4.982. |
HK: |
6.600 ihk. |
KW: |
4.858. |
|||||
Dybgang: |
7,53 m. |
Tdw: |
10.200. |
Fart i knob: |
15,5. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1974 – 1979. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
9/9-1974. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1979. |
|
||||||||
Rederi: A/S Det Dansk-Franske
Dampskibsselskab, København.
IMO-nummer: 7360693. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1976: |
I 18 måneders timecharter til Maersk Line. Navn ændret til ”Maersk Tempo”. |
|||||||||||
1978: |
Navneændring /6 til ”Vinland”. |
|||||||||||
1979: |
Solgt /9 til Partrederiet IDA, Skärhamn, Sverige. Omdøbt til ”Ida”. |
|||||||||||
1979: |
Solgt /12 til Limassol, Cypern. Omdøbt til ”Maloja” (schweiziske ejere). |
|||||||||||
1979: |
Omdøbt til ”Petra Crown”. |
|||||||||||
1983: |
Omdøbt til ”Maloja”. |
|||||||||||
1986: |
Omdøbt til ”Maloja II”. |
|||||||||||
1990: |
Solgt /9 til Sino
Credit Shipping, Kingstown, St. Vinsent & The Grenadines. Omdøbt til
“Sino Credit”. |
|||||||||||
1996: |
Solgt /11 til Trampac Holdings St. Vincent & The Grenadines. Omdøbt til ”M. Regina” |
|||||||||||
2000: |
Ophugget /11. |
"Vinland" Foto: Arkivbillede. |
"Vinland" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Petra Crown" passerer Rozenburg 1982 Foto: Mike Griffiths. |
Tilbage til Det Dansk-Franske Dampskibsselskab