M/T.

”Irland”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OYPA.

Byggeår:

1964.

Byggested:

Hälsingborg Varv, Helsingborg, Sverige.

Byggenr:

94.

Besætning:

19.

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

26/2-1964.

Antal  reefers:

 

Længde:

79,67 m.

Brt:

1.399.

Hovedmaskine:

1 stk. 7 cyl. MAN GV 40/60.

Bredde:

12,56 m.

Nrt:

734.

HK:

1.870.

KW:

 

Dybgang:

5,20 m.

Tdw:

1.990

Fart i knob:

12,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1964 – 1979.

Ex. Navne:

 

Leveret:

9/7-1964.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1979.

 

Rederi: A/S Det Dansk-Franske Dampskibsselskab, København.                               IMO-nummer:  6408620.

Skibets videre historie:

1978:

Oplagt i perioden /1 - /3 pga. manglende beskæftigelses muligheder.

1979:

Slgt /3 til H. Petersen, Haderslev. Omdøbt til ”Irla Lupe”.

1983:

Solgt /2 til I/S Betty Theresa, Herning. Omdøbt til ”Betty Theresa”.

1988:

Registreret under Polar Tank Ltd., Valletta, Malta. Disponeret af Knud I. Larsen. Omdøbt til ”Benskov Junior”

1990:

Overført /9 til DIS. Ejer: Benskov Partners K/S, Rønnede. Omdøbt til ”Polar Lux”.

1992:

Solgt 26/6 til Valletta, Malta. Omdøbt til ”St Elmo”.

2004:
2005:

Solgt /3 til Panama. Omdøbt til ”Angel”.
Solgt /2 til Global Holding, St. Kitts & Nevis. Omdøbt til ”Liberty”

2007:

Solgt /3 til Clean Energy Co. FZCO, Dubai. Omdøbt til “Yassin”.

2007:

Ophugget /11.

 


"Irland" i Randers 1977
Foto: Bernt Skjøtt.

"St. Elmo" i Valletta 4/9-1992
Foto: Frank Först.

"Benskov Junior" i København 28/4-1990
Foto: Frank Först.

Tilbage til Det Dansk-Franske Dampskibsselskab