M/F.

”Trailer Express”

Hjemsted:

 

Kaldesignal:

 

Byggeår:

1971.

Byggested:

Ankerløkken Verft, Glommen A/S, Frederikstad Norge.

Byggenr:

177.

Antal passagerer:

12.

Køl lagt:

 

Antal køretøjer:

30 trailere a 18, 00 m.

Søsat:

 

Antal jernbanevogne:

0.

Længde:

105,34 m.

Brt:

4.751.

Hovedmaskine:

2 stk. Nydquist & Holm diesel, type: SF112VS.

Bredde:

15,22 m.

Netto:

1.425.

HK:

3.910.

KW:

2.876.

Dybde:

5,80 m.

Tdw:

     1.275.

Fart i knob:

15,5.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1984 - 1986.

Ex. Navne:

”Jolly Giallo”, ”L`Isere”.

Leveret:

 

Sidste tur:

 

 

Indsat:

/12-1884.

Salgsår:

1989.

 

Rederi:  Vognmandsruten A/S, Korsør.                                                                            IMO-nummer: 7103588.

Skibets videre historie:

1971:

Leveret til ?.

1974:

Udchartret til Ignazio Messina. Omdøbt til ”Jolly Giallo”.

1976:

Solgt til Societé Nationale Maritime Corse Mediterranee (SNCM), Marseille, Frankrig. Omdøbt til ”L'Isere”.

1984:

Solgt /11 til Vognmandsruten A/S, Korsør, Danmark. Omdøbt til “Trailer Express”.

1984:

I fart /12 til /3 1989  Nyborg - Korsør.

1989:

Solgt til Eurocar Shipping Inc. Nassau, Bahamas. Omdøbt til ”Eurostar”.

1991:

Udchartret 7/5 til General Maritime Transport Co., Tripoli, Libyen.

1992:

Oplagt 12/1 i Sunderland.

1992:

Forsøgt solgt på tvangsaktion 13/6 uden resultat.

1992:
2010:

Ny tvangsaktion 18/8   ???.
Slettet fra Lloyds register.




"Trailer Express"
Foto: J-B Jensen.

Tilbage til Vognmandsruten