M/F.

”Superflex Delta”

Hjemsted:

Nyborg.

Kaldesignal:

OYOD.

Byggeår:

1989.

Byggested:

North East Shipbuilders, Sunderland, England.

Byggenr:

3004.

Antal passagerer:

400.

Køl lagt:

 

Antal køretøjer:

170 personbiler eller 16 lastvognstog og 85 personbiler.

Søsat:

10/11-1987.

Antal jernbanevogne:

0.

Længde:

95,00 m.

BT:

4.296.

Hovedmaskine:

10 stk. Cummins-Gensets koblet til 4 azimuth propeller.

Bredde:

15,26 m.

NT:

1.288.

HK:

4.400.

KW:

  2.750.

Dybde:

3,50 m.

Tdw:

     1.300.

Fart i knob:

14,00.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

 1989 - 1990

Ex. Navne:

 

Leveret:

7/1 -989.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

 1990.

 

Rederi:  VR Shipping Aps., Korsør.                                                                                  IMO-nummer: 8611635.

Skibets videre historie:

1988:

Færdigbygget, oplagt ved byggeværftet.

1989:

I fart /2 Korsør – Nyborg.

1990:

Solgt /4 til KS Difko. Omdøbt til ”Difko Storebælt”. Fart uændret.

1998:

Sejler sidste tur 14/6. Oplagt i Korsør.

1999:

Udchartret /3 til Easy Line. Omdøbt til ”Gitte 3”.

1999:

I fart 23/3 Gedser – Rostock.

1999:

Sejler sidste tur 30/8. Oplagt i Rostock.

2000:

I fart /3 Helsingør – Helsingborg, som afløser for H-H Ferries normale færger i dokningsperioden.

2001:

Oplagt /6 i Nakskov.

2002:


2003:

2010:

Solgt /2 på tvangsaktion til K/S Difko 71. At færgen kom på tvangsaktion skyldtes, den i forvejen aftalte pris, som ejer selskabet, kontrolleret af Henrik Johansen, skulle betale Difko 71 efter lukningen af Storebæltsoverfarten. Da der ikke har været betalt renter og afdrag til Difko 71, valgte selskabet at hjemkøbe færgen på aktion.
Solgt /9 til H-H Ferries. Brugt som reservedel for rutens øvrige færger.
Solgt /1 til ophugning i Grenaa.



"Superflex Delta"
Foto: Thomas Nørgaard Olesen.

"Difko Storebælt"
Foto: Thomas Nørgaard Olesen.

"Difko Storebælt"
Foto: Morten Nørgaard Olesen.

"Difko Storebælt"
Foto: Bent Mahler.

"Difko Storebælt" i Nyborg 14/6-1998
Foto: Bernt Skjøtt.

"Gitte 3"
Foto: Mogens Nørgaard Olesen.

"Gitte 3" oplagt i Nakskov 5/8-2003
Foto: Bernt Skjøtt.

"Gitte 3" dokker i Helsingborg 10/11-2003
Foto: Bernt Skjøtt.

"Gitte 3" i Grenaa for ophugning 29/1-2010
Foto: Bernt Skjøtt.

"Gitte 3" i Grenaa 19/3-2010
Foto: Bernt Skjøtt.

De sidste sørgelige rester af "Gitte 3" i Grenaa 6/8-2010
Foto: Bernt Skjøtt.

Tilbage til Vognmandsruten