M/S.

”Espresso Piemonte”

Hjemsted:

Limassol. 

Kaldesignal:

 

Byggeår:

1969.

Byggested:

Cantieri Navale Luigi Orlando, Livorno, Italien.

Byggenr:

129.

Antal passagerer:

70.

Køl lagt:

 

Antal køretøjer:

300 personbiler eller 55 trailere a 18 m.

Søsat:

 

Antal jernbanevogne:

0.

Længde:

105,31 m.

Brt:

3.739.

Hovedmaskine:

2 stk Fiat B300.16V

Bredde:

17,53 m.

Netto:

1.121.

HK:

8.000.

KW:

5.884.

Dybde:

5,05 m.

Tdw:

     3.014.

Fart i knob:

19,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1985. 

Ex. Navne:

 

Leveret:

1969.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1987.

 

Rederi:  Adriatica di Navigazione S.p.A, Venedig, Italien.                                                     IMO-nummer: 6912384.

Skibets videre historie:

1969:

Leveret til Adriatica di Navigazione S.p.A, Venedig, Italien.

1982:

Solgt til Traghetti dell Metiteraneo SpA, Porto Torres, Italien. I fart Salerno - Catania.

1985:

Solgt tll Vognmandsruten, Danmark ( Registreret under VR Shipping Aps, Limassol, Cypern).

1985:

I fart /6 til /11 Korsør – Nyborg.

1986:

Oplagt 17/3 til 24/4 i Esbjerg.

1986:

Oplagt 27/4 til 21/1 1987 i København.

1987:

Solgt /10 til Anthemousa Shipping Co. (Poseidon Line Shipping Co.), Piræus, Grækenland. Omdøbt til ”Alexandros”.

1993:

Omdøbt til ”Sea Horse”.

1993:

Omdøbt til ”Trader”.

1993:

Omdøbt til ”RoRo Trader”.

1995:
2012:

Solgt til Marti Ro/Ro Isletmeri A.S., Tyrkiet. Omdøbt til ”Selcuk-K”.
Solgt til ophugning i Aliaga, Tyrkiet.



"Espresso Piemonte"
Foto: Pieter Inpijns arkiv.


"Espresso Piemonte" i Korsør
Foto: J-B Jensen.

"Alexandros"
Foto: Frank Heine.

"Trader"
Foto: Pieter Inpijns arkiv.

"Selcuk-K"
Foto: Pieter Inpijns arkiv.

Tilbage til Vognmandsruten