S.S. |
”Thorseng”. |
Hjemsted: |
Svendborg. |
Kaldesignal: |
NQHB. |
|||||||
Byggeår: |
1907. |
Byggested: |
Werft Hubertina, Haarlem, Holland. |
|||||||||
Byggenr: |
|
Antal
passagerer: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal
køretøjer: |
0. |
|||||||||
Søsat: |
|
Antal
jernbanevogne: |
0. |
|||||||||
Længde: |
21,04 m. |
Brt: |
|
Hovedmaskine: |
|
|||||||
Bredde: |
5,52 m. |
Nrt: |
|
HK: |
75. |
KW: |
|
|||||
Dybde: |
1,73 m. |
Tdw: |
|
Fart i
knob: |
8,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i
fart: |
1907 - 1937. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
|
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1937. |
|
||||||||
Rederi:
A/S Sydfyenske Dampskibsselskab, Svendborg. |
||||||||||||
Skibets
videre historie: |
||||||||||||
1907: |
Indsat i Sundfarten, Svendborg – Vindeby – Troense – Grasten. Også anvendt på farten Svendborg – Rudkøbing, samt lejlighedsvis i den langelandske kystfart. |
|||||||||||
1939: |
Solgt 1/3 til Rederi A/S Fjordsejladsen, Næstved. Nyt navn ”Thor”. |
|||||||||||
1949: |
Solgt til H. Gunnersen, Næstved. Navn uændret. |
|||||||||||
1952: |
Solgt til Petersen & Ahlbeck, København, for ophugning. |
"Thorseng" Foto: Henri Holm´s arkiv. |
"Thorseng" afsejler fra Troense Foto: Postkort fra Bjarne Hansen´s arkiv. |