S.S |
”Thorseng”. |
Hjemsted: |
Svendborg. |
Kaldesignal: |
NMGW. |
|||||||
Byggeår: |
1874. |
Byggested: |
Norddeutscher Shiffsbau AG, Garden, Kiel, Tyskland. |
|||||||||
Byggenr: |
|
Antal
passagerer: |
100. |
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal
køretøjer: |
0. |
|||||||||
Søsat: |
|
Antal
jernbanevogne: |
0. |
|||||||||
Længde: |
18,60 m |
Brt: |
33,37. |
Hovedmaskine: |
|
|||||||
Bredde: |
4,00 m. |
Nrt: |
17,5. |
HK: |
40. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
1,64 m. |
Tdw: |
|
Fart i
knob: |
6,5. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i
fart: |
1884 - 1906. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
/5-1884. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1906. |
|
||||||||
Rederi:
A/S
Sydfyenske Dampskibsselskab, Svendborg. |
||||||||||||
Skibets
videre historie: |
||||||||||||
1884: |
Overtaget fra Dampskibsselskabet Svendborgsund, Rudkøbing. I fart på ruten Rudkøbing – Strynø – Marstal, samt Rudkøbing – Vemmenæs. |
|||||||||||
1906: |
Solgt 1/4 til Riis Skov A/S, Århus. Nyt navn ”Riis Skov”. |
|||||||||||
1916: |
Solgt 8/5 til L. Fich, København. Ombygget til bugserbåd. Nyt navn ”Knud”. |
|||||||||||
1918: |
Solgt 2/9 til skibsreder C. Nissen, København. Nyt navn ”Bergnis”. |
|||||||||||
1918: |
Solgt til Åberg-Nissen, Kørsør. Navn uændret. |
|||||||||||
1922: |
Solgt til Skibsfører E. Schmidt, Haderslev. Navn uændret. |
|||||||||||
1924: |
Slettet af Lloyds register, som ophugget 3/11. |