M/F.

”Mercandia II”.

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OXEL.

Byggeår:

1989.

Byggested:

North East Shipbuilders Ltd. Pallion Yard, Sunderland, England.

Byggenr:

3012.

Antal passagerer:

400.

Køl lagt:

28/3-1988. 

Antal køretøjer:

170 personbiler.

Søsat:

11/10-1988.

Antal jernbanevogne

0.

Længde:

95,81 m.

Brt:

4.296.

Hovedmaskine:

10 x Cummins-Genset til 4 azimut-propeller.

Bredde:

15,02 m.

Netto:

1.288.

HK:

4.400

KW:

  2.950

Dybde:

3,60 m.

Tdw:      1.256..

Fart i knob:

13,5

Prøvetur:

21/2-1989. 

Periode i fart:

1990 - 1995.

Ex. Navne:

”Superflex Lima”

Leveret:

30/6-1989.

Sidste tur:

/11-1995.

 

Indsat:

1/11-1990.

Salgsår:

1995.

 

Rederi: Mercandia Linierne A/S, København.                                                                  MO-nummer: 8611673.

Skibets videre historie:

1989:

Søsat som ”Superflex Lima”. Omdøbt 14/3 til ”Mercandia II”. Efter afleveringen oplagt i Fredericia.

1990:

I fart 1/11 Juelsminde – Kalundborg.

1995:

Sejlede sidste tur /11.

1995: 1996:
2003:

2005:
2005:

2005:
2005:
2006:

Solgt til Topflag Holding Corp, Panama. (Operatør COMAB – Cie de Navegacao Bahiana Salvador, Brasilien). 
Omdøbt til "Baia De Todos Os Santos".  I fart Bahia, Salvador – Ilha De Itaparica.
Solgt /7 til Topflag Holding; Brasilien. Oplagt.
Solgt 12/1 til Transbordadores del Caribe S.A. de C.V. Cozumel, Quintana Roo, Mexico.
Omdøbt /1 til "Baia Del Espiritu Santo".
I fart /2 Cozumel - Playa del Carmen.
Sat på stranden ved Porto Juarez under orkanen Wilma /10.
Efter færgen blev bragt flot og repareret, atter i fart mellem Cozumel - Playa del Carmen. fra /5



"Mercandia II"
Foto: Thomas Nørgaard Olesen.
   
Mercandia II"
Foto: Peter Korsholm.

"Baia De Todos Os Santos"
Foto: Lars Helge Isdahl.
baia_del_espiritu_santo_1989_01.jpg (66169 byte)
"Baia Del Espiritu Santo" Cozumel 27/2-2007
Foto: Göran Olsson.

Tilbage til Mercandia
Tilbage til Juelsminde-Kalundborg