M |
”Julle”. |
Hjemsted: |
Juelsminde. |
Kaldesignal: |
OZUT. |
|||||||
Byggeår: |
1971. |
Byggested: |
Ankerløkken Verft, Florø, A/S, Norge. |
|||||||||
Byggenr: |
88. |
Antal
passagerer: |
500. |
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal køretøjer: |
200 personbiler, eller 40 lastvognstog. |
|||||||||
Søsat: |
22/7-1971. |
Antal jernbanevogne: |
0. |
|||||||||
Længde: |
108,31 m. |
Brt: |
1.585. |
Hovedmaskine: |
2 stk. Pielstick/Lindholmen type 8PC2L. |
|||||||
Bredde: |
21,45 m. |
Netto: |
595. |
HK: |
8.000 |
KW: |
|
|||||
Dybde: |
4,15 m. |
Tdw: 2.750. |
Fart i knob: |
16,00 |
||||||||
Prøvetur: |
|
Periode i
fart: |
1983 - 1985. |
Ex. Navne: |
”Lally”, ”Star Express”, “Lady Lucienne”,“Lucie^. |
|||||||
Leveret: |
/12-1971. |
Sidste tur: |
31/10-1985. |
|
||||||||
Indsat: |
5/6-1983. |
Salgsår: |
1996. |
|
||||||||
Rederi: K/S
Difko XXX, København. |
||||||||||||
Skibets videre
historie: |
||||||||||||
1971: |
Afleveret under navnet ”Lalli” til Aleander Frachtschifft KG, Hamburg. (Operatør Oy Avomeri Line, Helsingfors, Finland). I fart Helsingfors - Stockholm/Helsingborg - Aarhus - Gøteborg. |
|||||||||||
1973: |
Udchartret til Tor Line, Sverige. I fart Gøteborg - Immingham. |
|||||||||||
1975: |
I fart i Karibien. |
|||||||||||
1976: |
I fart Livorno - Latakia. |
|||||||||||
1978: |
Solgt /7 til Wigham Ltd., Singapore. (Manegaer Oy Avomeri Line, Helsingfors, Finland). I fart England - Nigeria. |
|||||||||||
1979: |
Omdøbt til ”Star Express”. I fart i fjernøsten. |
|||||||||||
1980: |
Solgt til Parang Shipping Ltd., London, England. Omdøbt til ”Lady Lucienne”. I fart USA-Venezuela. |
|||||||||||
1982: |
Solgt til Genargo Ltd., London, England. (Operatør Triport Ferries Ltd., London). Navn uændret. I fart Southampton-Le Havre. |
|||||||||||
1982: |
Solgt til K/S Difko XXX, København. Omdøbt til ”Lucie”. |
|||||||||||
1982: |
Ombygget til passagerskib 10/12 til 4/6 1983 på Dannebrog Værft, Århus. Brt / Nrt / Tdw. 1.986 / 959 / 2.550. |
|||||||||||
1983. |
Omdøbt til ”Julle” Udchartret til Juelsminde - Kalundborg Linien A/S. I fart 5/6 Juelsminde - Kalundborg |
|||||||||||
1985: |
Sejler sidste tur 31/10. 5/11 standsede JKL betalingerne. Kommanditselskabet Difko XXX indgav 7/11 konkursbegæring mod JKL A/S. |
|||||||||||
1985: |
Udchartret til Vognmandsruten Korsør - Nyborg Aps. I fart 3/11 til /8 1987 Korsør - Nyborg.. |
|||||||||||
1987: |
Udchartret /1 til Bornholmstraffikken. I fart København - Rønne. |
|||||||||||
1988: |
Indgået i certeparti /9 med Direkt Reklame, ejet af Preben Krogh, Ålborg. Færgen besøgte Aalborg - Aarhus-Odense med udstillingen Mad og Gæster. |
|||||||||||
1989: |
Udchartret /4 til Mols Linien A/S, Ebeltoft. I fart Sjællands Odde – Ebeltoft. |
|||||||||||
1996: |
Solgt til Sungai Budi, Indonesien. Omdøbt til ”BSP II”. I fart Sumatra-Java. Senere omdøbt til "Ontosenoi -I BSB-II". |
|||||||||||
1998: |
Registreret ejer: Budi Samudera Perkasa Pt, Jakarta, Indonesien. |
"Lalli" Foto: Cees De Bijl/Micke Asklander´s arkiv. |
"Lady Lucienne" i Southampton Foto: Brian Fisher. |
"Lucie" Foto: Arkivbillede. |
"Julle" Foto: J-B Jensen. |
"Mie Mols" Foto: Frank Heine. |
"Mie Mols" Foto: Bernt Skjøtt. |
Tilbage til Juelsminde-Kalundborg
Tilbage til
Vognmandsruten
Tilbage til
Mols-Linien