M/F.

”Julle”.

Hjemsted:

Juelsminde.

Kaldesignal:

OZUT.

Byggeår:

1971.

Byggested:

Ankerløkken Verft, Florø, A/S, Norge.

Byggenr:

88.

Antal passagerer:

500.

Køl lagt:

 

Antal køretøjer:

200 personbiler, eller 40 lastvognstog.

Søsat:

22/7-1971.

Antal jernbanevogne:

0.

Længde:

108,31 m.

Brt:

1.585.

Hovedmaskine:

2 stk. Pielstick/Lindholmen type 8PC2L.

Bredde:

21,45 m.

Netto:

595.

HK:

8.000

KW:

 

Dybde:

4,15 m.

Tdw:     2.750.

Fart i knob:

16,00

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1983 - 1985.

Ex. Navne:

”Lally” (1971-1979), ”Star Express” (1979-1980). “Lady Lucienne” (1980-1982) “Lucie” (1982-83).

Leveret:

/12-1971.

Sidste tur:

31/10-1985.

 

Indsat:

5/6-1983.

Salgsår:

1996.

 

Rederi: K/S Difko XXX, København.                                                                               IMO-nummer: 7116846.

Skibets videre historie:

1971:

Afleveret under navnet ”Lalli” til Aleander Frachtschifft KG, Hamburg. (Operatør Oy Avomeri Line, Helsingfors, Finland). I fart Helsingfors - Stockholm/Helsingborg - Aarhus - Gøteborg.

1973:

Udchartret til Tor Line, Sverige. I fart Gøteborg - Immingham.

1975:

I fart i Karibien.

1976:

I fart Livorno - Latakia.

1978:

Solgt /7 til Wigham Ltd., Singapore. (Manegaer Oy Avomeri Line, Helsingfors, Finland).  I fart England - Nigeria.

1979:

Omdøbt til ”Star Express”. I fart i fjernøsten.

1980:

Solgt til Parang Shipping Ltd., London, England. Omdøbt til ”Lady Lucienne”. I fart USA-Venezuela.

1982:

Solgt til Genargo Ltd., London, England. (Operatør Triport Ferries Ltd., London). Navn uændret. I fart Southampton-Le Havre.

1982:

Solgt til K/S Difko XXX, København. Omdøbt til ”Lucie”.

1982:

Ombygget til passagerskib 10/12 til 4/6 1983 på Dannebrog Værft, Århus. Brt / Nrt / Tdw.  1.986 / 959 / 2.550.

1983.

Omdøbt til ”Julle” Udchartret til Juelsminde - Kalundborg Linien A/S. I fart 5/6 Juelsminde - Kalundborg

1985:

Sejler sidste tur 31/10.  5/11 standsede JKL betalingerne. Kommanditselskabet Difko XXX indgav 7/11 konkursbegæring mod JKL A/S.

1985:

Udchartret til Vognmandsruten Korsør - Nyborg Aps. I fart 3/11 til /8 1987 Korsør - Nyborg..

1987:

Udchartret /1 til Bornholmstraffikken. I fart København - Rønne.

1988:

Indgået i certeparti /9 med Direkt Reklame, ejet af Preben Krogh, Ålborg. Færgen besøgte Aalborg - Aarhus-Odense med udstillingen Mad og Gæster.

1989:

Udchartret /4 til Mols Linien A/S, Ebeltoft. I fart Sjællands Odde – Ebeltoft.

1996:

Solgt til Sungai Budi, Indonesien. Omdøbt til ”BSP II”. I fart Sumatra-Java. Senere omdøbt til "Ontosenoi -I BSB-II".

1998:

Registreret ejer: Budi Samudera Perkasa Pt, Jakarta, Indonesien.



"Lalli"
Foto: Cees De Bijl. Fra Micke Asklanders arkiv.
lady_lucienne_1971_01.jpg (92791 byte)
"Lady Lucienne" i Southampton
Foto: Brian Fisher.

"Lucie"
Foto: Arkivbillede.
 
"Julle"
Foto: J-B Jensen.

"Mie Mols"
Foto: Frank Heine.

"Mie Mols"
Foto: Bernt Skjøtt.

Tilbage til Juelsminde-Kalundborg
Tilbage til Vognmandsruten
Tilbage til Mols-Linien