M/S.

”Susanne Skou”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OYZP.

Byggeår:

1954.

Byggested:

Burmeister & Wain, København, Danmark

Byggenr:

720.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

 

Antal  reefers:

 

Længde:

131,34 m.

Brt:

4.427.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W 674-VTBF-160.

Bredde:

17,25 m.

Nrt:

2.488.

HK:

8.300 ihk.

KW:

 

Dybgang:

7,18 m.

Tdw:

7.050.

Fart i knob:

17,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1954 – 1973.

Ex. Navne:

 

Leveret:

4/11-1954.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1973.

 

Rederi: D/S Ove Skou A/S og D/S af 1937, København.                                                IMO-nummer:  5345895.

Skibets videre historie:

1961:

1965:

Overført 9/5 til Ove Skou Rederi_A/S.

Grundstødt 24/11 under rejse fra Kingston – Puerto Cabello. Kom flot med hjælp fra et bjærgningsfartøj, efter ca. 450 tons af ladningen var lægtret.

1967:

Omdøbt 6/4 til ”Petra Skou” og overført til Skou Navigation A/S 28/11.

1972:

Ankom 3/6 til København for oplægning. Atter i fart fra 4/11.

1973:

Solgt 2/10 til Myrto Shipping Co., Grækenland. Omdøbt til “Myrto”

1976:

Solgt til Ino Shipping Co, Piræus, Grækenland. Omdøbt til ”Ino” af Monrovia.

1979:

Solgt til ophugning efter kedel eksplosion i Uddevalla.

1980:

Ankom 28/3 til Kaohsiung, Taiwan for ophugning.

 


"Petra Skou" passerer Hook Van Holland 14/6-1970
Foto: Malcolm Granfield.

"Petra Skou" passerer Hook Van Holland 15/6-1970
Foto: Malcolm Granfield.

"Petra Skou" oplagt ved Kalvebod Brygge, København 13/8-1972
Foto: Svend Raether.

"Ino" i Belfast /6-1978
Foto: Robert.

Tilbage til Ove Skou