M/S. |
”Susanne Skou” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OYZP. |
|||||||
Byggeår: |
1954. |
Byggested: |
Burmeister & Wain,
København, Danmark |
|||||||||
Byggenr: |
720. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
|
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
131,34 m. |
Brt: |
4.427. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W 674-VTBF-160. |
|||||||
Bredde: |
17,25 m. |
Nrt: |
2.488. |
HK: |
8.300 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
7,18 m. |
Tdw: |
7.050. |
Fart i knob: |
17,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1954 – 1973. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
4/11-1954. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1973. |
|
||||||||
Rederi: D/S Ove Skou A/S og D/S
af 1937, København.
IMO-nummer:
5345895. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1961:
1965: |
Overført 9/5 til Ove Skou
Rederi_A/S. Grundstødt
24/11 under rejse fra Kingston – Puerto Cabello. Kom flot med hjælp fra
et bjærgningsfartøj, efter ca. 450 tons af ladningen var lægtret. |
|||||||||||
1967: |
Omdøbt 6/4 til ”Petra
Skou” og overført til Skou Navigation A/S 28/11. |
|||||||||||
1972: |
Ankom 3/6 til København
for oplægning. Atter i fart fra 4/11. |
|||||||||||
1973: |
Solgt 2/10 til Myrto
Shipping Co., Grækenland. Omdøbt til “Myrto” |
|||||||||||
1976: |
Solgt til Ino Shipping
Co, Piræus, Grækenland. Omdøbt til ”Ino” af Monrovia. |
|||||||||||
1979: |
Solgt til ophugning efter
kedel eksplosion i Uddevalla. |
|||||||||||
1980: |
Ankom 28/3 til Kaohsiung,
Taiwan for ophugning. |
"Susanne Skou" foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Petra Skou" passerer Hook Van Holland 14/6-1970 Foto: Malcolm Granfield. |
"Petra Skou" passerer Hook Van Holland 15/6-1970 Foto: Malcolm Granfield. |
"Petra Skou" losser sisal fra Nordbrasilien i Aarhus i charter til Lloyd Brasiliero Foto: Ole Ryolf. |
"Petra Skou" oplagt ved Kalvebod Brygge, København 13/8-1972 Foto: Svend Raether. |
"Ino" i Belfast /6-1978 Foto: Robert. |