M/S. |
”Hanne Skou” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OXFA. |
|||||||
Byggeår: |
1958. |
Byggested: |
Helsingør Skibsværft &
Maskinbyggeri A/S, Helsingør, Danmark |
|||||||||
Byggenr: |
338. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
16/4-1958. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
126,95 m. |
Brt: |
4.211. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W 862-VTBF-115. |
|||||||
Bredde: |
17,25 m. |
Nrt: |
2.316. |
HK: |
7.300 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
7,05 m. |
Tdw: |
7.000. |
Fart i knob: |
17,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1958 – 1974. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
19/8-1958. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1974. |
|
||||||||
Rederi: D/S Ove Skou A/S,
København.
IMO-nummer: 5141720. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1964: |
Kollideret 19/6 i Den
Mexicanske Gulf under rejse Templadora – Mobile. Ingen større skader. |
|||||||||||
1964: |
Kolliderede 22/7 atter i
Den Mexicanske Golf. |
|||||||||||
1965: |
Under ophold i New
Orleans 25/5 blev hele midtskibs apteringen
ødelagt af brand. |
|||||||||||
1968: |
Grundstødt
1974 under rejse Buenaventura – Corinto ved Nicaraguas vestkyst. Skader
på bl.a. styremaskine og rorkvadrant. |
|||||||||||
1972: |
Kollideret 30/3 på Rio De
Janeiro Red, da skibet pga. vejrforholdene drev for ankeret. |
|||||||||||
1974: |
Solgt 30/7 til Jan C.
Uiterwyk Co., Inc., Liberia. Omdøbt til ”Maria U”. |
|||||||||||
1978: |
Omdøbt til ”Dina U”
senere samme år omdøbt til ”Victoria U”. |
|||||||||||
1979: |
Solgt til Sougerka
Maritime Co. Ltd., Panama. Navn uændret. |
|||||||||||
1979: |
Solgt til Galanthus
Shipping Corp., Panama. Omdøbt til “Floa V”. |
|||||||||||
1980: |
Solgt til Fortalesa del
Mar Co. S.A., Panama. Omdøbt til ”Delfini V” |
|||||||||||
1985: |
Solgt til ophugning i
Kaohsiung, Taiwan. |
"Hanne Skou" søsættes fra Helsingør Værft
16/4-1958 Foto: Svend Raether. |
"Hanne Skou" Brunsbüttel 28/6-1969 Foto: Malcolm Granfield. |