M/S. |
”Dorit Skou” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OXAD. |
|||||||
Byggeår: |
1973. |
Byggested: |
Helsingør Skibsværft og
Maskinbyggeri, Helsingør, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
401. |
Besætning: |
31. |
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
179. |
|||||||||
Søsat: |
16/5-1973. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
156,36 m. |
Brt: |
14.220. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W 962-VT2BF-140. |
|||||||
Bredde: |
19,87 m. |
Nrt: |
9.826. |
HK: |
11.800 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
8,12 m. |
Tdw: |
6.220. |
Fart i knob: |
18,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1973 – 1983. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
24/10-1973. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1984. |
|
||||||||
Rederi: Ove Skou A/S, København.
IMO-nummer: 7319814. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1983: |
Påsejlede 21/4
Alssundbroen pga. fejlagtig oplysning om gennemsejlingshøjde. |
|||||||||||
1983: |
Ankom 2174 til Sønderborg
for oplægning. |
|||||||||||
1984: |
Solgt /12 til Pacific
International Lines, Singapore. Omdøbt til ”Kota Ratu”. |
|||||||||||
1996: |
Solgt til Sohae Songbak,
Nordkorea. Omdøbt til ”Bong San 1” af Nampo. |
|||||||||||
1999: |
Solgt / overført til
Tonghae Sonbak. |
|||||||||||
2003: |
Solgt til Sohae Sonbak
Co. Ltd. Omdøbt til ”Rak Won”. |
|||||||||||
2007: |
Solgt til ophugning i
Chittagong. |
"Dorit Skou" ved Langelinie kajen,
København 13/10-1973 Foto: Svend Raether. |
"Dorit Skou" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Dorit Skou" Foto: Arkivbillede. |
"Bong San 1" i Singapore /3-1996 Foto: Henk Kouwenhoven. |