M/S.

”Dinna Skou”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OVSR.

Byggeår:

1969.

Byggested:

Helsingør Skibsværft og Maskinbyggeri A/S, Helsingør, Danmark.

Byggenr:

387.

Besætning:

31.

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

179. 

Søsat:

23/1-1969.

Antal  reefers:

 

Længde:

156,36 m.

Brt:

9.584.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W 962-VT2BF-140.

Bredde:

19,87 m.

Nrt:

5.601.

HK:

11.800 ihk.

KW:

 

Dybgang:

8,12 m.

Tdw:

13.700.

Fart i knob:

18,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1969 – 1983.

Ex. Navne:

 

Leveret:

30/5-1969.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1983.

 

Rederi: Ove Skou A/S, København.                                                                                 IMO-nummer:  6908656.

Skibets videre historie:

1968:

Kolliderede under rejse 3/9 fra Moji til Hiroshima med ”Kamishima Maru” i Indland Sea.

1976:

Overført /2 til hustruen Benny Skou efter Ove Skous død.

1979:

Overført /12 til Ove Skou Rederi-A/S.

1983:

Ankom 12/3 til Singapore for oplægning.

1983:

Solgt /10 til Jutha Maritime, Bangkok, Thailand. Overtaget 20/12 og omdøbt til ”Jutha Phansiri”.

1992:

Solgt /9 til Sheng Mao Shipping. Korr. reder: Liao Dong Shipping. Omdøbt til “Sheng Mao”.

1997:

Ophugget.

 


"Dinna Skou" ved Helsingør Værft 4/4-1969
Foto: Svend Raether.

"Dinna Skou"
Foto: Gert Pedersens´s arkiv.

"Dinna Skou"
Foto: Chris Howell´s arkiv.

"Dinna Skou" i Aucland, New Zealand.
Foto: Chris Howell.

"Dinna Skou" i Hobart, Tasmanien
Foto: Russell Priest.

Tilbage til Ove Skou