M/S. |
”Mercandian Supplier”. |
Hjemsted: |
Dragør. |
Kaldesignal: |
OZNT. |
|||||||
Byggeår: |
1975. |
Byggested: |
Frederikshavn Værft A/S, Frederikshavn, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
352. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
17/10-1973. |
Antal TEU´s: |
|
|||||||||
Søsat: |
29/11-1974. |
Lanemeter: |
|
|||||||||
Længde: |
78,34 m. |
Brt: |
1.599. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W/Alpha 16V23HU. |
|||||||
Bredde: |
13,01 m. |
Nrt: |
998. |
HK: |
2.160. |
KW: |
1.589. |
|||||
Dybgang: |
5,67 m. |
Tdw: |
2.999. |
Fart i knob: |
13,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1975 – 1977. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
5/2-1975. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1977. |
|
||||||||
Rederi: Partrederi (KR) Per S.
Henriksen, Charlottenlund.
IMO-nummer: 7358688. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1977: |
Solgt 9/6 til H/F Eimskipafelag Islands, Reykjavik. Omdøbt til ”Haifoss”. |
|||||||||||
1981: |
Solgt til Rederi Nogi, Harry Carlsson, (KR) A/B Sölvesborg Skeppsmakleri & Speditionskontor, Sölvesborg, Sverige. Omdøbt til ”Nogi”. |
|||||||||||
1990: |
Solgt /4 til Franco de Paolis S.p. A, Genua, Italien. Omdøbt til ”Depa Quarta”. |
|||||||||||
1994: |
Solgt /3 til Ciampone S.a.s. di Carannaute Tessa Maria, Napoli. Omdøbt til ”Averno”. |
|||||||||||
1995: |
Solgt /8 til Marine Industrial Concerns, S.A, Piræus. Omdøbt til ”Emelie”. |
|||||||||||
2002: |
Solgt /7 til Taurus Maritime Corp., Albanien, uden navneændrig. |
|||||||||||
2009: |
Solgt /5 til Altransport Kercucu, Durres, Albanien, uden navneændrig. |
|||||||||||
2010: |
Grundstødt 15/5 1 sømil øst for Durres. Senere bragt flot og erklæret CTL. Slæbt til Aliaga, Tyrkiet for ophugning. |
"Mercandian Supplier" Foto: M/S Museet for Søfart. |