M/S. |
”Mercandian Express”. |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OUVL |
|||||||
Byggeår: |
1970. |
Byggested: |
Martin Jansen
G.m.b.H. & Co K/G, Leer, Holland. |
|||||||||
Byggenr: |
93. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU´s: |
|
|||||||||
Søsat: |
12/8-1970. |
Lanemeter: |
|
|||||||||
Længde: |
100,51 m. |
Brt: |
2.812. |
Hovedmaskine: |
1 stk. MWM RHS345SU. |
|||||||
Bredde: |
14,00 m. |
Nrt: |
1.942. |
HK: |
3.600. |
KW: |
2.648. |
|||||
Dybgang: |
6,32 m. |
Tdw: |
4.419. |
Fart i knob: |
13,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1975 – 1980. |
Ex. Navne: |
”Käthe Bos”, ”Caribic”. |
|||||||
Leveret: |
/10-1970. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1980. |
|
||||||||
Rederi: K/S Merc Skandia XVII,
København. (KR) Per S. Henriksen, Charlottenlund.
IMO-nummer: 7027447. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1970: |
Leveret til Partenreederei M/S ”Käthe Bos”, Johannes Bos, Hamburg under navnet ”Käthe Bos”. |
|||||||||||
1973: |
Solgt til Mare Schiffarhrtskontor G.m.b.H. & Co K/G, Hans Beilken, Hamburg. Omdøbt til ”Caribic”. |
|||||||||||
1975: |
Solgt 8/8 til K/S Merc Skandia XVII, København. (KR) Per S. Henriksen. Omdøbt til ”Mercandian Express”. |
|||||||||||
1980: |
Solgt 22/8 til Current Express Ltd., Cayman Island. Omdøbt til ”Current Express”. |
|||||||||||
1982: |
Solgt til Cayman Standard shipping Ltd, Cayman Island, uden navneændring. |
|||||||||||
1986: |
Omdøbt til ”Caribbeana”. |
|||||||||||
1986: |
Solgt til Lin lin Shipping Pte Ltd, Kuala Lumpur. Omdøbt til ”Lin Petaling III”. |
|||||||||||
1989: |
Solgt /8 til Thong
Soon Shipping Pte Ltd, Singapore. Omdøbt til “Equator Grand”. |
|||||||||||
1999: |
Solgt /6 for ophugning I Chittagong, Bangla Desh. |
"Caribic" i Goole, UK Foto: Charlie Hill. |
"Mercandia Express" Foto: M/S Museet for Søfart. |
"Mercandian Express" i Shoreham UK 21/1-1978 Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |