M/S. |
”Merc Jutlandia” |
Hjemsted: |
Dragør. |
Kaldesignal: |
OXMK. |
|||||||
Byggeår: |
1970. |
Byggested: |
Frederikshavn Værft & Tørdok A/S, Frederikshavn, Danmark |
|||||||||
Byggenr: |
303. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
16/7-1970. |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
28/8-1970. |
Lanemeter: |
|
|||||||||
Længde: |
64,62 m. |
Brt: |
399 |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W/Alpha 8V23HU. |
|||||||
Bredde: |
11,00 m. |
Nrt: |
260. |
HK: |
1.000 bhk. |
KW: |
736. |
|||||
Dybgang: |
3,58 m. |
Tdw: |
1.075. |
Fart i knob: |
12,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1970 – 1977. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
9/10-1970. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1977. |
|
||||||||
Rederi: Partrederi Per S.
Henriksen, København.
IMO-nummer: 7037179. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1977: |
Solgt 3/2 til A/S Stenship, Bergen. Omdøbt til ”Stenberg”. |
|||||||||||
1977: |
Forlænget til 76,04 m. |
|||||||||||
1981: |
Solgt /11 til K/S
A/S Stenship, Bergen. Navn uændret. |
|||||||||||
1982: |
I timecharter for den norske stat. I fart langs Mozambique´s kyst i en art hjælpe arbejde. |
|||||||||||
1985: |
Solgt /9 Navique
E.E. Empresa Mosambicana de Navegacao, Beira. Omdøbt til “Save”. |
|||||||||||
1992: |
Mens skibet lå i Farol de Boa Paz, Cidenguele 18/9 udbrød der brand I maskinrummet. Var under rejse mellem Quelimane til Maputo. |
|||||||||||
1994: |
Ankom 21/9 til Maputo i slæb. Forladt af ejeren. |
|||||||||||
1997: |
Ophugget /7 af lokalt firma. |
"Merc Jutlandia" i Goole, UK Foto: Charlie Hill. |