M/S. |
”Torben Mærsk” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OYNB. |
|||||||
Byggeår: |
1963. |
Byggested: |
Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S, Helsingør, Danmark |
|||||||||
Byggenr: |
364. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
30/11-1962. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
149,50 m. |
Brt: |
8.616. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W type 962-VT2BF-140. |
|||||||
Bredde: |
19,11 m. |
Nrt: |
4.969. |
HK: |
10.800 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
9,42 m. |
Tdw: |
12.250. |
Fart i knob: |
17,5. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1963 – 1980. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
25/5-1963. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1980. |
|
||||||||
Rederi:
Mærsk Mc-Kinney Møller
IMO-nummer: 5422734. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1968: |
Solgt 27/12 til Tank- og Ruteskibe i I/S København. Navn uændret. |
|||||||||||
1980: |
Solgt 23/12 til Decker S.A., Panama. Omdøbt til ”Villia” |
|||||||||||
1985: |
Ophugget i Shanghai. |
"Torben Mærsk" søsættes fra Helsingør Værft
30/11-1962 Foto: Svend Raether. |
"Torben Mærsk" ved Langelinie, København
22/5-1963 Foto: Svend Raether. |
"Torben Mærsk" ved Langelinie, København 23/5-1962 Foto: Svend Raether. |