M/S. |
”Olivia Mærsk” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OVXQ. |
|||||||
Byggeår: |
1969. |
Byggested: |
Burmeister & Wain, København, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
830. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
7/11-1969. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
218,85 m. |
Brt: |
30.039. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W type 8K74EF. |
|||||||
Bredde: |
30,54 m. |
Nrt: |
20.503. |
HK: |
15.000 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
12,13 m. |
Tdw: |
51.340. |
Fart i knob: |
16,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1969 – 1980. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
25/11-1969. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1980. |
|
||||||||
Rederi:
Tank- og Ruteskibe i I/S,
København.
IMO-nummer: |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1980: |
Solgt til Global Shipping Co. Ltd, Seoul (Reg: Pan Ocean Co. Ltd., Seoul) Omdøbt til ”Global Sunshine”. |
|||||||||||
1986: |
Under rejse /1 fra Portland til Inchon fik skibet maskinhavari i Beringshavet og blev erklæret for totalskadet. |
|||||||||||
1986: |
Ankom 24/4 til Busan for ophugning. |
Nybygning nr. 830 under bygning på B&W værft i København 29/6-1969 Foto: Svend Raether. |
"Olivia Mærsk" ved B&W værft i København 22/11-1969 Foto: Svend Raether. |
"Olivia Mærsk" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |