M/S. |
”Nelly Mærsk” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OZAA. |
|||||||
Byggeår: |
1961. |
Byggested: |
Bijkers Aannemingsbedriif N. V., Gorinchem, Holland. |
|||||||||
Byggenr: |
160. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
18/8-1960. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
91,44 m. |
Brt: |
2.998. |
Hovedmaskine: |
1 stk. 7 cyl. MAN (520 x 740). |
|||||||
Bredde: |
14,57 m. |
Nrt: |
1.664. |
HK: |
2.520. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
5,91 m. |
Tdw: |
4.660. |
Fart i knob: |
13,5. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1961 – 1976. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
17/1-1961. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1976. |
|
||||||||
Rederi:
D/S af 1912 A/S.
IMO-nummer: 5248865. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1973: |
Overført 21/12 til Tak- og Ruteskibe i I/S, København. |
|||||||||||
1976: |
Solgt 2/12 til Transgulf Shipping Corp., Monrovia. Omdøbt til ”Raha”. |
|||||||||||
1979: |
Solgt til Nadiamar Navigation Co. Ltd., Grækenland. Omdøbt til ”Reem 1”. |
|||||||||||
1982: |
Solgt til Friend Shipping Maritime Co., Grækenland. Navn uændret. |
|||||||||||
182: |
Solgt til Belemar Ltd., Panama. Omdøbt til ”Belemar”. |
|||||||||||
1983: |
Solgt til Naviera Despina Inc, Panama. Omdøbt til ”Despina V”. |
|||||||||||
1984: |
Solgt til Inter American Marine Link Ltd., Cayman Island. Omdøbt til ”Tabatha G.” |
|||||||||||
1985: |
Under rejse 10/7 fra Tuxpan til Vera Cruz sprang skibet læk og sank. |
"Nelly Mærsk" Foto: Gert Pedersen´s arkiv |