M/S.

”Nelly Mærsk”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OZAA.

Byggeår:

1961.

Byggested:

Bijkers Aannemingsbedriif N. V., Gorinchem, Holland.

Byggenr:

160.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

18/8-1960.

Antal  reefers:

 

Længde:

91,44 m.

Brt:

2.998.

Hovedmaskine:

1 stk. 7 cyl. MAN (520 x 740).

Bredde:

14,57 m.

Nrt:

1.664.

HK:

2.520.

KW:

 

Dybgang:

5,91 m.

Tdw:

4.660.

Fart i knob:

13,5.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1961 – 1976.

Ex. Navne:

 

Leveret:

17/1-1961.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1976.

 

Rederi:   D/S af 1912 A/S.                                                                                                  IMO-nummer: 5248865.

Skibets videre historie:

1973:

Overført 21/12 til Tak- og Ruteskibe i I/S, København.

1976:

Solgt 2/12 til Transgulf Shipping Corp., Monrovia. Omdøbt til ”Raha”.

1979:

Solgt til Nadiamar Navigation Co. Ltd., Grækenland. Omdøbt til ”Reem 1”.

1982:

Solgt til Friend Shipping Maritime Co., Grækenland. Navn uændret.

182:

Solgt til Belemar Ltd., Panama. Omdøbt til ”Belemar”.

1983:

Solgt til Naviera Despina Inc, Panama. Omdøbt til ”Despina V”.

1984:

Solgt til Inter American Marine Link Ltd., Cayman Island. Omdøbt til ”Tabatha G.”

1985:

Under rejse 10/7 fra Tuxpan til Vera Cruz sprang skibet læk og sank.

 


"Nelly Mærsk"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv

Tilbage til A.P. Møller/Mærsk