M/S. |
”Jens Mærsk” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OWLF. |
|||||||
Byggeår: |
1957. |
Byggested: |
Burmeister & Wain, København, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
747. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
16/4-1957. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
125,36 m. |
Brt: |
5.269. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W type 662-VTBF-115. |
|||||||
Bredde: |
16,52 m. |
Nrt: |
3.024. |
HK: |
4.750 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
6,64 m. |
Tdw: |
7.410. |
Fart i knob: |
14,75. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1957 – 1977. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
28/5-1957. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1977. |
|
||||||||
Rederi:
D/S af 1912 A/S.
IMO-nummer: 5171634. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1960: |
Forlænget i Japan i perioden 0/9 til 0/10. Ny længde: 135,51 m. Ny tonnage: 8.131 tdw. |
|||||||||||
1973: |
Overført til Tank- og Ruteskibe i I/S, København. |
|||||||||||
1977: |
Solgt 10/10 til Bridge Transport Corp., Monrovia. Omdøbt til ”Jens Maersk”. |
|||||||||||
1979: |
Solgt til Peninsular Shipping Co. Pte, Singapore. Omdøbt til ”Cherry Laju”. |
|||||||||||
1984: |
Ophugget i Chittagong, hvortil skibet ankom 19/5. |
"Jens Mærsk" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |