M/S.

”Jens Mærsk”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OWLF.

Byggeår:

1957.

Byggested:

Burmeister & Wain, København, Danmark.

Byggenr:

747.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

16/4-1957.

Antal  reefers:

 

Længde:

125,36 m.

Brt:

5.269.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W type 662-VTBF-115.

Bredde:

16,52 m.

Nrt:

3.024.

HK:

4.750 ihk.

KW:

 

Dybgang:

6,64 m.

Tdw:

7.410.

Fart i knob:

14,75.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1957 – 1977.

Ex. Navne:

 

Leveret:

28/5-1957.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1977.

 

Rederi:   D/S af 1912 A/S.                                                                                                  IMO-nummer: 5171634.

Skibets videre historie:

1960:

Forlænget i Japan i perioden 0/9 til 0/10. Ny længde: 135,51 m. Ny tonnage: 8.131 tdw.

1973:

Overført til Tank- og Ruteskibe i I/S, København.

1977:

Solgt 10/10 til Bridge Transport Corp., Monrovia. Omdøbt til ”Jens Maersk”.

1979:

Solgt til Peninsular Shipping Co. Pte, Singapore. Omdøbt til ”Cherry Laju”.

1984:

Ophugget i Chittagong, hvortil skibet ankom 19/5.

 


"Jens Mærsk"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

Tilbage til A.P. Møller/Mærsk