M/T. |
”Gjertrud Mærsk” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OYDE. |
|||||||
Byggeår: |
1960. |
Byggested: |
Odense Staalskibsværft A/S, Odense, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
153. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
12/1-1960. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
194,24 m. |
Brt: |
16.635. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W type 774-VTBF-160. |
|||||||
Bredde: |
22,64 m. |
Nrt: |
9.912. |
HK: |
9.200 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
10,76 m. |
Tdw: |
26.600. |
Fart i knob: |
14,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1960 – 1971. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
30/4-1960. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1971. |
|
||||||||
Rederi:
Tank og Ruteskibe i I/S,
København.
IMO-nummer: 5131508. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1971: |
Solgt 30/3 til Ocean Tramping Ltd. Hong Kong. Omdøbt til ”Chinshakiang”. Senere overført til det kinesiske ejede Golden City Maritime Corp., Panama. |
|||||||||||
1977: |
Officielt solgt til Den Kinesiske Regering, Kina. (Repræsenteret ved Cosco). Omdøbt til ”Qi Lin Hu”. |
|||||||||||
1987: |
Omdøbt til ”Da Qing 16”. |
|||||||||||
2006: |
Ifølge Lloyds register i forsat fart. Fortsat skæbne uvis. |
"Gjertrud Mærsk" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Gjertrud Mærsk" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |