M/T. |
”Ebba Mærsk” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OYFR. |
|||||||
Byggeår: |
1952. |
Byggested: |
Odense Staalskibsværft A/S, Odense, Danmark |
|||||||||
Byggenr: |
117. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
28/9-1951. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
153,25 m. |
Brt: |
10.623. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W type 674-VTF-160. |
|||||||
Bredde: |
20,82 m. |
Nrt: |
6.344. |
HK: |
6.860 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
10,70 m. |
Tdw: |
16.900. |
Fart i knob: |
14,5. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1952 – 1968. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
5/1-1952. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1968. |
|
||||||||
Rederi:
Tank og Ruteskibe i I/S,
København.
IMO-nummer: 5096391. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1961- |
1962: Ombygget til bulkcarrier i Genova, Hvortil skibet ankom 16/11-1961. Ny tonnage: 17.400 tdw.,11.711 brt.., 7.173 nrt. |
|||||||||||
1968: |
Solgt 14/3 til Brigantine Transport Corporation, Monrovia. Omdøbt til ”Seraphine”. |
|||||||||||
1969: |
Solgt 11/7 til Southern Shipping & Entreprises Ltd., Hong Kong. Omdøbt til ”Jade Lily”. |
|||||||||||
1971: |
Grundstødte 17/8 ved Hong Kong under tyfon. Blev senere bjærget, men skibet var så beskadiget, at det blev kondemneret og solgt til ophugning i Hong Kong /9. |