M/S.

”Dragør Mærsk”

Hjemsted:

Dragør.

Kaldesignal:

OXPW2.

Byggeår:

1995.

Byggested:

Hyundai Heavy Industries, Ulsan, Korea.

Byggenr:

924.

Besætning:

14-15.

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

4.658 i alt.

Søsat:

30/9-1995.

Antal  reefers:

300.

Længde:

292,15 m.

BT:

50.698.

Hovedmaskine:

1 stk. MAN-B&W 10K90MC-C.

Bredde:

32,30 m.

NT:

29.707.

HK:

58:554.

KW:

43.099.

Dybgang:

13,50 m.

Tdw:

62.441.

Fart i knob:

24,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1995 – 2002.

Ex. Navne:

 

Leveret:

30/11-1995.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

2002.

 

Rederi:  I/S D/S Svendborg & D/S af 1912 A/S, København.                                          IMO-nummer: 9105918.

Skibets videre historie:

2002:

Solgt til HLL Baltic Shipping, Saint John's Antigua. Omdøbt til ”Maersk Dublin”.

2007:

Solgt til HLL Baltic Schiffahrts GmbH, Bremen. Omdøbt til ”APL Costa Rica”.

2011:

Solgt til HLL Baltic Shipping, Saint John's Antigua. Omdøbt til ”HLL Baltic”.

2013:

Omdøbt til ”Baltic”.

2013:

Ophugget i Alang, Indien.



"Dragør Mærsk"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

"Maersk Dublin" i Felixstowe 28/4-2007
Foto: Derek Sands.

"APL Costa Rica" i Savannah, Georgia, USA 4/5-2008
Foto: Captain Peter.

Tilbage til A.P. Møller/Mærsk