M/S.

”Cecilie Mærsk”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OUWM.

Byggeår:

1967.

Byggested:

Kockums Mekaniska Verstad A/B, Malmø, Sverige.

Byggenr:

505.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

6/6-1967.

Antal  reefers:

 

Længde:

164,32 m.

Brt:

11.000.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W type 984-VT2BF-180.

Bredde:

24,44 m.

Nrt:

6.073.

HK:

22.800 ihk.

KW:

 

Dybgang:

10,39 m.

Tdw:

13.900.

Fart i knob:

23,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1967 – 1991.

Ex. Navne:

 

Leveret:

21/11-1967.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1991.

 

Rederi: Tank- og Ruteskibe i I/S, København.                                                                IMO-nummer: 6717837.

Skibets videre historie:

1981:

Ombygget hos Hitachi Zosen, Innoshima, Japan. Ændret til fuld containerskib og forlænget med 26 m. Bredden blev ved samme lejlighed forøget med godt 5 m. (197,1 m x 29,7 m.). Lastindtag 1.222 TEU´s. Ny tonnage: 24.617 tdw., 21.305 BT., 14.401 NT.

1991:

Solgt CMB, Belgien. Omdøbt til ”CMB Winner”.

1991:

1993:
1994:

1997:

I charter, midlertidig navn ”Contship Antwerp”.

I charter, midlertidig navn ”Red Sea Ensemble”
Solgt til Ulysses Maritime S.A., Panama. Omdøbt til ”Bilbao Express”.

Ankom 17/12 til Alang, Indien for ophugning. 

 


"Cecilie Mærsk"
Foto: Arkivbillede.

"Cecilie Mærsk"
Foto: Chris Howell´s arkiv.

"Cecilie Mærsk" ankommer til Montréal okt. 1968
Foto: John Low. Marc Piché´s arkiv.

 
"Cecilie Mærsk"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

"Cecilie Mærsk" efter ombygning
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

"Bilbao Express" passerer Cuxhaven  25/6-1997
Foto: © Andreas Spörri.

Tilbage til A.P. Møller/Mærsk