M/S. |
”Cecilie Mærsk” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OUWM. |
|||||||
Byggeår: |
1967. |
Byggested: |
Kockums Mekaniska Verstad A/B, Malmø, Sverige. |
|||||||||
Byggenr: |
505. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
6/6-1967. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
164,32 m. |
Brt: |
11.000. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W type 984-VT2BF-180. |
|||||||
Bredde: |
24,44 m. |
Nrt: |
6.073. |
HK: |
22.800 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
10,39 m. |
Tdw: |
13.900. |
Fart i knob: |
23,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1967 – 1991. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
21/11-1967. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1991. |
|
||||||||
Rederi: Tank- og Ruteskibe i
I/S, København.
IMO-nummer: 6717837. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1981: |
Ombygget hos Hitachi Zosen, Innoshima, Japan. Ændret til fuld containerskib og forlænget med 26 m. Bredden blev ved samme lejlighed forøget med godt 5 m. (197,1 m x 29,7 m.). Lastindtag 1.222 TEU´s. Ny tonnage: 24.617 tdw., 21.305 BT., 14.401 NT. |
|||||||||||
1991: |
Solgt CMB, Belgien. Omdøbt til ”CMB Winner”. |
|||||||||||
1991:
1993: 1997: |
I charter, midlertidig navn ”Contship Antwerp”. I charter, midlertidig
navn ”Red Sea Ensemble” Ankom 17/12 til Alang,
Indien for ophugning. |
"Cecilie Mærsk" Foto: Arkivbillede. |
"Cecilie Mærsk" Foto: Chris Howell´s arkiv. |
"Cecilie Mærsk" ankommer til Montréal okt. 1968 Foto: John Low. Marc Piché´s arkiv. |
|
"Cecilie Mærsk" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Cecilie Mærsk" efter ombygning Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Bilbao Express" passerer Cuxhaven 25/6-1997 Foto: © Andreas Spörri. |