M/T. |
”Betty Mærsk” |
Hjemsted: |
København. |
Kaldesignal: |
OUHN. |
|||||||
Byggeår: |
1955. |
Byggested: |
J. Boel & Fils S. A., Tamise, Belgien. |
|||||||||
Byggenr: |
1322. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
10/11-1954. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
146,20 m. |
Brt: |
8.754. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W type 674-VTF-160. |
|||||||
Bredde: |
19,26 m. |
Nrt: |
4.986. |
HK: |
6.860 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
8,69 m. |
Tdw: |
12.160. |
Fart i knob: |
14,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1955 – 1963. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
31/3-1955. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1963. |
|
||||||||
Rederi:
Tank- og Ruteskibe i I/S,
København.
IMO-nummer: 5416345. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1959: |
Oplagt 14/9 i København, senere Sønderborg. |
|||||||||||
1963: |
Atter i fart fra 16/2. |
|||||||||||
1963: |
Solgt 3/7 til Société´Nationale des Pétroles d´Aquitaine, Paris. Omdøbt til ”Lacq III” |
|||||||||||
1964: |
Ombygget til svovltransport. Omdøbt til ”Président André Blanchard”. |
|||||||||||
1977: |
Afsejlede 11/10 fra Bayonne for ophugning i San Esteban de Pravia. |
"Betty Mærsk" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |