M/S.

”Tilda Dan”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OYWA.

Byggeår:

1955.

Byggested:

Aalborg Værft A/S, Danmark.

Byggenr:

97.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

29/10-1954.

Antal  reefers:

 

Længde:

119,83 m.

Brt:

5.543.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W type 862-VTF-115.

Bredde:

16,92 m.

Nrt:

3.126.

HK:

4.220 bhk.

KW:

3.105.

Dybgang:

8,40 m.

Tdw:

7.600.

Fart i knob:

15,5.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1955 – 1963.

Ex. Navne:

 

Leveret:

29/3-1955.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1963.

 

Rederi: Dampskibsselskabet Vesterhavet, J. Lauritzen, København                            IMO-nummer: 5427676.

Skibets videre historie:

1963:

Solgt 10/4 til Rederiet Ocean A/S, København.

1963:

Solgt 30/9 til Concord Line A/S, København. Omdøbt til ”Jill Cord”.

1970:

Solgt 13/7 til Amalia Shipping Interprises Ltd, Monrovia. Omdøbt til ”Gay Fortune” Overtaget i frederikshavn.

1974:

Solgt til United Carriers (Rossis) Ltd, Piræus. P. Rossi Maritime Co Ltd. Omdøbt til “Julia Rossi”.

1979:

Ankom til Savona 29/5 undervejs til Dubai med en last stål.

1979:

Besætningen gik i strejke 1/6, da der ikke var blevet udbetalt hyre, og losningen blev aldrig fuldført.

1979:

Slæbt til oplæggerplads 5/6.

1980:

Ankom 9/5 til Sevilla for ophugning hos Desguaces del Guadalquivir.

 


"Tilda Dan" på St. Lawrence River med Québec i baggrunden.
Foto: Fra Marc Pichés arkiv.

 

Tilbage til J. Lauritzen.