M/S. |
”Tilda Dan” |
Hjemsted: |
Esbjerg. |
Kaldesignal: |
OYWA. |
|||||||
Byggeår: |
1955. |
Byggested: |
Aalborg Værft A/S,
Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
97. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
29/10-1954. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
119,83 m. |
Brt: |
5.543. |
Hovedmaskine: |
1 stk. B&W type
862-VTF-115. |
|||||||
Bredde: |
16,92 m. |
Nrt: |
3.126. |
HK: |
4.220 bhk. |
KW: |
3.105. |
|||||
Dybgang: |
8,40 m. |
Tdw: |
7.600. |
Fart i knob: |
15,5. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1955 – 1963. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
29/3-1955. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1963. |
|
||||||||
Rederi: Dampskibsselskabet
Vesterhavet, J. Lauritzen, København
IMO-nummer: 5427676. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1963: |
Solgt 10/4 til Rederiet
Ocean A/S, København. |
|||||||||||
1963: |
Solgt 30/9 til Concord
Line A/S, København. Omdøbt til ”Jill Cord”. |
|||||||||||
1970: |
Solgt 13/7 til Amalia
Shipping Interprises Ltd, Monrovia. Omdøbt til ”Gay Fortune” Overtaget i
frederikshavn. |
|||||||||||
1974: |
Solgt til United
Carriers (Rossis) Ltd, Piræus. P. Rossi Maritime Co Ltd. Omdøbt til
“Julia Rossi”. |
|||||||||||
1979: |
Ankom til Savona 29/5
undervejs til Dubai med en last stål. |
|||||||||||
1979: |
Besætningen gik i strejke
1/6, da der ikke var blevet udbetalt hyre, og losningen blev aldrig
fuldført. |
|||||||||||
1979: |
Slæbt til oplæggerplads
5/6. |
|||||||||||
1980: |
Ankom 9/5 til Sevilla for
ophugning hos Desguaces del Guadalquivir. |
"Tilda Dan" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Tilda Dan" på St. Lawrence River med Québec i baggrunden. Foto: Fra Marc Piché s arkiv. |