M/S.

”Tenna Dan”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OUNE.

Byggeår:

1944.

Byggested:

Pennsylvania Shipyard, Beaumont, Texas. USA.

Byggenr:

295.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

6/2-1944.

Antal  reefers:

 

Længde:

125,67 m.

Brt:

5.115.

Hovedmaskine:

2 stk. Nordberg diesel gearet til en propel.

Bredde:

18,34 m.

Nrt:

2.839.

HK:

5.400 bhk.

KW:

3.974.

Dybgang:

7,53 m.

Tdw:

7.790.

Fart i knob:

13,5.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1958 – 1963.

Ex. Navne:

”Cape Trafalger”, ”Høegh Trader”.

Leveret:

4/-1944.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1963.

 

Rederi: Rederiet Ocean A/S, J. Lauritzen, København                                                   IMO-nummer: 2245177.

Skibets videre historie:

1944:

Leveret /4 til US War Shipping Administration under navnet ”Cape Trafalger”.

1947:

Solgt /1 til Skibs-A/S Abaco, Aruba, Astrea, og Noruega, Leif Høegh & Co., Oslo. Omdøbt til “Høegh Trader”. Overtaget i New York 17/1.

1958:

Solgt 5/7 til Rederiet Ocean A/S, J. Lauritzen, København. Overtaget i Aalborg 4/7. Omdøbt til ”Tenna Dan”.

1963:

Solgt 8/7 til Everett-Orient line Inc, Monrovia. Omdøbt til ”Noreverett”.

1965:
1970:

Solgt til Everett Steamship Corporation, Manila. Omdøbt til ”Leonor”.
Ankom 23/12 til Onomichi for ophugning.

1971:

Solgt til Mukaishima v/ Koshin Sangyo K.K.

 

 


"Høegh Trader"
Foto: Arkivbillede.

Tilbage til J. Lauritzen.