M/S.

Sunda Bulker”

Hjemsted:

Hong Kong.

Kaldesignal:

VRWP3.

Byggeår:

1994.

Byggested:

Mitsubishi Heavy Industries, Shimonoseki, Japan.

Byggenr:

989.

Besætning:

 

Køl lagt:

19/10-1993.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

26/1-1994.

Antal  reefers:

 

Længde:

165,5 m.

BT:

16.446.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W/Mitsui type 5L50MC.

Bredde:

27,03 m.

NT:

9.409.

HK:

7.303 bhk.

KW:

5.370.

Dybgang:

9,6 m.

Tdw:

27.308.

Fart i knob:

14,1.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

2004 – 2005.

Ex. Navne:

”Victoria Bay”, ”Nego Victoria”.

Leveret:

29/3-1994.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

2005.

 

Rederi:  Ownest Shipping Co, Lauritzen Bulkers                                                             IMO-nummer: 9076387.

Skibets videre historie:

1994:

Leveret 29/3 til Handy Max Investors, Hong Kong under navnet ”Victoria Bay”.

2000:

Solgt 1/9 til Basin Bulk Shipping, Hong Kong. Omdøbt til ”Nego Victoria”.

2004:

Solgt 1/6 til Ownest Shipping Co, Lauritzen Bulkers. Omdøbt til “Sunda Bulker”.

2005:

Solgt /3 til Aonoble Shipping Corp, Ltd, Hong Kong, Cosco, Shanghai. Omdøbt til “Aonoble” af Panama.

2008:
2013:

Solgt 1/3 til Bumyoung Shipping Co Ltd, Busan. Omdøbt til “Pan Bless”.
Solgt 17/12 til Amsel Shipping Co. Grækenland. Omdøbt til "Amsel".

 


"Nego Victoria" i Montair, Frankrig 26/10-2003
Foto: Christian Plagué.

"Sunda Bulker" passerer "Stena Discovery" ved ankomst til Hook of Holland 20/3-2005
Foto: Robert Smith.

"Aonoble" i Botlek, Holland 24/3-2005
Foto: Frans Sanderse.

"Pan Bless"
Foto: Behram Coper.

Tilbage til J. Lauritzen.