M/S.

Raila Dan”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OZEC.

Byggeår:

1962.

Byggested:

Bijker´s A.B. Isselwerft, Gorinchem, Holland.

Byggenr:

167.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

7/7-1962.

Antal  reefers:

 

Længde:

81,84 m.

Brt:

1.768.

Hovedmaskine:

1 stk. Smit-Bolnes type 310HDK

Bredde:

12,26 m.

Nrt:

955.

HK:

1.700 bhk.

KW:

1.250.

Dybgang:

4,02 m.

Tdw:

2.325.

Fart i knob:

12,5.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1962 – 1969.

Ex. Navne:

 

Leveret:

4/10-1962.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1969.

 

Rederi: Rederiet Ocean A/S, J. Lauritzen, København                                                   IMO-nummer: 5289340.

Skibets videre historie:

1965:

26/2 udbrød der brand i maskinrummet. Forladt af besætningen nær Borkumriff på rejse mellem Hamina og Rochester.

1965:

Ankom 27/2 til Emden  for reparation på Nordseewerke.

1969:

Solgt 28/7 til J. Damhof Jr, Delfzijl. Omdøbt til ”Barok”.

1975:

Solgt 28/10  til Mano Seaways Ltd, Haifa. Omdøbt til ”Carmela”.

1976:

Solgt 11/5 til Maritime Shipping Corp., Georgetown C.I. Omdøbt til ”Ytai”.

1977:

15/3 udbrød der brand i maskinrummet under losning i Port of Spain.

1977:

Solgt 3/12 urepareret til Sea Trading Ltd Tortola, British Virgin Island. Omdøbt til ”Etai”.

1981:

Solgt 28/9 til Carigulf Ltd, Belize. Omdøbt til ”Carigulf Pioneer”.

1985:

Solgt 18/1 til Arron K Ltd, Cayman Island. Korr. reder: Jonaz Corp Ltd, georgetown C.I. Omdøbt til ”Arron K”.

1985:

6/10 udbrød der brand i maskinrummet ca. 120 nautiske mil syd for Miami.

1985:

7/10 – efter afsluttet brandbekæmpelse slæbt til Miami for besigtigelse. Senere trukket ud på åbent hav og sænket som kunstigt klipperev.

 


"Raila Dan" langs kaj i Montréal /1-1968.
Foto: René Beauchamp. Fra Marc Piché s arkiv.
 
"Barok" 18/4-1972
Foto: Ray Perry.

Tilbage til J. Lauritzen.