S/S. |
”Ragna” |
Hjemsted: |
Esbjerg. |
Kaldesignal: |
NBKP/OUKH. |
|||||||
Byggeår: |
1920. |
Byggested: |
Schiffsbau Unterweser, Lehe, Tyskland. |
|||||||||
Byggenr: |
136. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
23/10-1918. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
64,83 m. |
Brt: |
844. |
Hovedmaskine: |
1 stk. 3 cyl. dampmaskine |
|||||||
Bredde: |
9,24 m. |
Nrt: |
493. |
HK: |
478. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
4,18 m. |
Tdw: |
1.400. |
Fart i knob: |
9,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1920 – 1937. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
20/2-1920. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1937. |
|
||||||||
Rederi: D/S Vesterhavet, J.
Lauritzen, København.
IMO-nummer: 5604439. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1919: |
Skibet var klar for levering 15/5, men den tyske regering forbød eksport af skibe til dansk register. Oplagt. |
|||||||||||
1920: |
Frigivet /2 og omdøbt til ”Randi”. |
|||||||||||
1937: |
Solgt 20/11 til E. B. Aabys Rederi A/S, Oslo. Omdøbt til ”Faro”. |
|||||||||||
1940: |
Torpederet 28/1 af den tyske u-båd U20 nær Copinsay, Orkney øerne. Efterfølgende dag drev skibet ind på stranden og blev senere erklæret CTL. Var under rejse fra Sarpsborg til Methil i ballast. |
"Randi" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |