S/S. |
”Polly” |
Hjemsted: |
Esbjerg. |
Kaldesignal: |
NRQP/OUKC. |
|||||||
Byggeår: |
1911. |
Byggested: |
Antwerp Engineering Co, Hoboken. |
|||||||||
Byggenr: |
53. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
15/7-1911. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
63,39 m. |
Brt: |
798. |
Hovedmaskine: |
1 stk. 3 cyl. 3 gangs dampmaskine type: N.E.M. Eng. Co. |
|||||||
Bredde: |
9,52 m. |
Nrt: |
463. |
HK: |
450 ihk. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
3,98 m. |
Tdw: |
1.250. |
Fart i knob: |
9,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1911 – 1918. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
7/8-1911. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1918. |
|
||||||||
Rederi: Dampskibsselskabet
Vesterhavet, J. Lauritzen, Esbjerg.
IMO-nummer: |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1918: |
Solgt 8/7 til Dampskibs Aktieselskabet Progress, Marius Nielsen & Søn, København. Navn uændret. |
|||||||||||
1918: |
27/9 hjemhavn: København. |
|||||||||||
1942: |
Sank nær Lushage, Samsø 24/6 efter at været ramt af en mine under rejse Horsens – Næstved. Senere bjærget og repareret. |
|||||||||||
1952: |
Solgt 24/6 til K. Mehmet Ulzunoglu, Istanbul, Tyrkiet. Omdøbt til ”Sadakat”. |
|||||||||||
1955: |
Kæntret og sunket 25/2 tre mil fra Galatz under rejse til Istanbul med en last tømmer. |
|||||||||||
1857: |
Rapporteret hævet af et rumænsk bjærgningsselskab 18/6, men erklæret for totalforlis. Ingen videre information. |
"Polly" med D/S Progress skorstenslogo Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |