M/S.

”Nippon Reefer”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OUOY4.

Byggeår:

1982.

Byggested:

Kyokuyo Zosen tekko K.K., Chofu, Japan.

Byggenr:

313.

Besætning:

 

Køl lagt:

8/12-1981.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

17/3-1982.

Antal  reefers:

 

Længde:

142,4 m.

Brt:

8.011.

Hovedmaskine:

1 stk. Pielstick/IHI type 12PC2-6V-400.

Bredde:

19,80 m.

Nrt:

4.525.

HK:

7.984 bhk.

KW:

5.958.

Dybgang:

8,61 m.

Tdw:

8.709.

Fart i knob:

18,25.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1982 – 1986.

Ex. Navne:

 

Leveret:

16/9-1982.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1986.

 

Rederi: Sanwa Senpaku K.K. Tokio, Japan.                                                                    IMO-nummer: 8118384.

Skibets videre historie:

1982:

Leveret til Sanwa Senpaku K.K., Tokio med langtidscharter til Lauritzen Reefers.

1986:

Solgt til Frigg Shipping Ltd, Nassau. J. Lauritzen A/S, København. Hjemhavn Nassau. Kaldesignal C6BW5.

1988:

Rederiet ændrer navn til Lauritzen Shipping (Bahamas) Ltd., Nassau.

1989:

Overført til Dansk Internationalt Skibsregister 26/3. Hjemhavn Esbjerg.

1994:

Overført til Bahamaflag 5/1.

1999:

Solgt /6 til Cormicle Maritime. Korr. reder: Chartworld Shipping Corp., Piræus.

2001:
2010:

Omdøbt 18/2 til “Nippon Star”.
Ankom 26/5 til Alang, Indien for ophugning.

 


"Nippon Reefer"
Foto: Arkivbillede.

"Nippon Reefer"
Foto: Dave Edge.

"Nippon Reefer" i Dover /5-1999
Foto: Peter Wearing.
 
"Nippon Star" i IJmuiden 11/12-2008.
Foto: Marcel Coster.

Tilbage til J. Lauritzen.