M/S.

”Nippon Reefer”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OUPD.

Byggeår:

1969.

Byggested:

Aalborg Værft A/S, Danmark.

Byggenr:

178.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

22/8-1969.

Antal  reefers:

 

Længde:

145,49 m.

Brt:

6.007.

Hovedmaskine:

1 stk B&W type 8K74EF.

Bredde:

21,01 m.

Nrt:

3.106.

HK:

16.300 bhk.

KW:

11.990.

Dybgang:

8,79 m.

Tdw:

8.500.

Fart i knob:

22,5.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1969 – 1978.

Ex. Navne:

 

Leveret:

23/12-1969.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1978.

 

Rederi: Rederiet Ocean A/S, J. Lauritzen, København                                                   IMO-nummer: 7000190.

Skibets videre historie:

1976:

Rederiet ændrer navn til J. Lauritzen, København.

1978:

Solgt 8/3 til Indian Ocean Steamship Company ltd, New york. Korr. reder: Noboa-Group. Omdøbt til “Indian Ocean”.

1984:

Solgt 20/11 til Naviera del Pacifico S.A. Guayaquil, Noboa-group. Omdøbt til “Provincia De Los Rios”.

1995:

2010:

Solgt 19/4 til Fortune Island Shipping, Nassau, Noboa group. Omdøbt til “Celtic Sea”. Forlænget  hos Jurong Shipyard, Singapore. 165,70 m., 9.608 Bt., 5.277 Nt., 8.800 Tdw.
Ankom 20/1 til Alang, Indien for ophugning.



"Nippon Reefer" i Københavs frihavn 30/12-1969
Foto: Svend Raether.

"Nippon Reefer" i San Francisco
Billedet er taget under skibets jomfrutur /3-1970
Foto: Chris Howell´s arkiv.

"Nippon Reefer" på vej gennem Panama kanalen.
Foto: Arkivbillede.

"Provincia De Los Rios" i Guayaquil 1985
Foto: Markus Berger.

"Celtic Sea" i Gibraltar 30/9-2008
Foto: Daniel Ferro.

Tilbage til J. Lauritzen.