M/S.

”New Zealand Reefer”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OUWD4.

Byggeår:

1982.

Byggested:

Kyokuyo Zosen Tekko K.K., Chofu, Japan.

Byggenr:

314.

Besætning:

 

Køl lagt:

17/3-1982.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

6/7-1982.

Antal  reefers:

 

Længde:

142,40 m.

Brt:

8.011.

Hovedmaskine:

1 stk. Pielstick/IHI type 12PC2-6V-400.

Bredde:

19,84 m.

Nrt:

4.525.

HK:

7.984 bhk.

KW:

5.958.

Dybgang:

8,61 m.

Tdw:

8.709.

Fart i knob:

18,25.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1982 – 1986.

Ex. Navne:

 

Leveret:

25/11-1982.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1986.

 

Rederi: Sanwa Senpaku K.K., Tokyo, Japan.                                                                  IMO-nummer: 8118396.

Skibets videre historie:

1982:

Afleveret 25/11 til Senwa Senpaku, Tokio med langtidscharter til Lauritzen Reefers.

1986:

Solgt 21/2 til Frigg Shipping Ltd., Nassau. Hjemhavn Nassau. Kaldesignal C6BW6.

1988:

Rederiet ændrer navn til Lauritzen Shipping (Bahamas) Ltd., Nassau.

1989:

Overført til Dansk Internationalt Skibsregister 20/7. Hjemhavn Esbjerg. Kaldesignal OUWD4.

1994:

Overført til Bahamas flag 8/1.

1998:

Ankom til Sønderborg 20/3 fra Antwerpen. Oplagt.

1999:

Solgt /6 til Helvey Shipholding, Chartworld Shipping Corp., Piræus.

2001:
2010:

Omdøbt 9/1 til “New Zealand Star”.
Solgt til ophugning.

 

 


"New Zealand Reefer"
Foto: David Straka. Fra Duncan Montgomery´s arkiv.
 
"New Zealand Reefer" i Bluff, New Zealand 16/9-1984
Foto: Chris Howell.

"New Zealand Reefer"
Foto: Widar Krogstad´s arkiv.
"New Zealand Star" i Barcelona 1/6-2005
Foto: Carlos Poveda www.visualships.com

Tilbage til J. Lauritzen.