M/T. |
”Nerma Dan” |
Hjemsted: |
Esbjerg. |
Kaldesignal: |
OXWJ. |
|||||||
Byggeår: |
1951. |
Byggested: |
A/B Lindholmens Varv, Gøteborg, Sverige. |
|||||||||
Byggenr: |
1015. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
20/1-1951. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
167,89 m. |
Brt: |
10.667. |
Hovedmaskine: |
1 stk. Sulzer/Karlstad 9SD72. |
|||||||
Bredde: |
19,60 m. |
Nrt: |
6.049. |
HK: |
7.900 ihk. |
KW: |
5.814. |
|||||
Dybgang: |
11,42 m. |
Tdw: |
16.010. |
Fart i knob: |
15,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1951 – 1960. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
10/5-1951. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1964. |
|
||||||||
Rederi: Rederiet Ocean A/S, J.
Lauritzen, København
IMO-nummer: 5249455. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1960: |
Ankom 25/4 til København fra Esbjerg, derefter oplagt. |
|||||||||||
1964: |
Solgt 28/8 til Royal
Carriers Inc, Monrovia, Wah Kwong & Co, Hongkong. Overtaget 7/9 i
København. Omdøbt til “M. O. Logger”. |
|||||||||||
1965: |
Ombygget til bukcarrier hos Ishikawajima Harima Heavy Industry (IHI) Aioi, Japan. En ny for sektion blev samlet med maskinrums sektionen. Ny tonnage: 9.824 brt., 5.726 nrt., 14.204 tdw. |
|||||||||||
1974: |
Solgt til
International Carrier Steamship Co Ltd, Limassol, Cypern. (KR) Sogigemar
A/G, Zurich. Omdøbt til “Albis Logger”. |
|||||||||||
1975: |
D. 10/5 udbrød der brand i maskinrummet mens skibet lå I Ravenna. Erklæret CTL og solgt til ophugning hos Brodospas. |
|||||||||||
1975: |
Ankom 22/10 til Sveti Kajo, Split i slæb. |
"Nerma Dan" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |