M/S.

Mexican Reefer”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OYPE.

Byggeår:

1953.

Byggested:

Helsingør Skibsværft og Maskinbyggeri, Danmark.

Byggenr:

311.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

16/12-1952.

Antal  reefers:

 

Længde:

124,67 m.

Brt:

3.947.

Hovedmaskine:

I stk. B&W/Helsingør type 850-VBF-110.

Bredde:

16,41 m.

Nrt:

1.927.

HK:

8.480 ihk.

KW:

 

Dybgang:

6,99 m.

Tdw:

4.100.

Fart i knob:

18,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1953 – 1963.

Ex. Navne:

 

Leveret:

19/5-1953.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1963.

 

Rederi: Rederiet Ocean A/S, J. Lauritzen, København.                                           IMO-nummer: 5423726.

Skibets videre historie:

1963:

Solgt 14/8 til Salenrederierna A/B, Stockholm. Omdøbt til ”Domingo”.

1964:

Solgt /3 til Sovtorgflot, Moskva. Omdøbt til ”Matros Koshka”. Ombygget til fiskeskib.

1986:

Slettet af registret som søgående skib 17/6., men anvendt som træningsfacilitet i Sevastopol.

1995:

Ankom 28/2 til Aliaga for ophugning hos Resa Yazici Gemi Sokum.

1995:

Ophugning påbegyndt 10/3.

 

 


"Mexican Reefer" med oprindelig skrogbemaling
Foto: Fra Morten Bjørndalens arkiv.

"Mexican Reefer" efter 1956
Foto: Fra Morten Bjørndalens arkiv.

"Mexican Reefer" (tv.) i Brunsbüttelkoog slusen, Kielerkanalen
Foto: Postkort.

"Matros Koshka" i Valletta 1979
Foto: Malcolm Cranfield.

Tilbage til J. Lauritzen.