M/S.

Magga Dan”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OXVW.

Byggeår:

1956.

Byggested:

Aalborg Værft A/S, Danmark.

Byggenr:

99.

Besætning:

 

Køl lagt:

21/10-1955.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

1/6-1956. 

Antal  reefers:

 

Længde:

75,14 m.

Brt:

1.957.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W type 735-VTF-62

Bredde:

13,72 m.

Nrt:

942.

HK:

1.970 bhk.

KW:

1.450.

Dybgang:

6,29 m.

Tdw:

1.850.

Fart i knob:

14,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1956 – 1969.

Ex. Navne:

 

Leveret:

27/9-1956.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1969.

 

Rederi:  Rederiet Ocean A/S J. Lauritzen, København.                                                  IMO-nummer: 5217086.

Skibets videre historie:

1969:

Solgt 14/10 til Ascension Inc, Monrovia, B. Hawson Knut, Cape Town. Omdøbt til “Sao Nicolau”. Overtaget I Aalborg. Ombyget I Sandefjord til kombineret hvalfanger/koger skib. Udstyret med helikopter dæk.

1974:

Beslaglagt i Mocamedes, Angola under revolutionen. Oplagt.

1976:

Frigivet og overført til Panama flag. Omdøbt til ”Calulo”. Slæbt til Luanda for dokning. Senere oplagt.

1980:

Slæb til Lissabon for videre reparation.

1981:

Solgt til Initial Navigation S.A., Panama. Korresponderende reder: Fekete & Co A/S, Tønsberg, Norge. Omdøbt til ”Bouvet”.

I charter til portugisisk fiske virksomhed. I fart ud for Conakry, Ghana.

1982:

Oplagt 22/4 Sebutal road.

1982:

Tilbageleveret 31/5 til Fekete & Co.

1984:

Oplagt 3/9 Vrengen, Tønsberg, Norge.

1984:

Ankommer 27/10 til Ghent for ophugning.

 


"Magga Dan" i Antarktis
Foto: Arkivbillede.

"Magga Dan"
Foto: Arkivbillede.
 

"Magga Dan" i Hobart, Tasmanien
Foto: Reg Wilson. Fra Chris Howells arkiv.

 

Tilbage til J. Lauritzen