S/S.

”Kirsten”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OZQE.

Byggeår:

1931.

Byggested:

Helsingør Jernskibs og Maskinbyggeri A/S, Danmark

Byggenr:

203.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

15/7-1931.

Antal  reefers:

 

Længde:

77,23 m.

Brt:

1.575.

Hovedmaskine:

Compound 4 Cyl + udstødningsturbine

Bredde:

11,90 m.

Nrt:

916.

HK:

1.250 ihk.

KW:

 

Dybgang:

4,67 m.

Tdw:

2.540.

Fart i knob:

 

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1931 – 1947.

Ex. Navne:

 

Leveret:

24/9-1931.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1947.

 

Rederi: Dampskibsselskabet Vesterhavet J. Lauritzen, København.                         IMO-nummer: 1167574.    

Skibets videre historie:

1931:
1931:
1932:
1938:

Søsat 15/7 som ”Kirsten”.
Leveret 24/9 som ”Ulla”.
Afsejler fra byggeværftet 14/2 efter at være blevet udstyret med køleanlæg, således at skibet kunne medtage frugt.

Solgt 12/2 til Rederiet Ocean A/S, København.

1940:

Køleanlægget afmonteret /1.

1940:

Overtaget 9/4 i Kirkwall af det britiske transportministerium. Korr. reder: Charlton, Mc Allum & Co, Newcastle.

1945:

Tilbageleveret 12/10 til rederiet Ocean.

1947:

Omdøbt 12/7 til “Ulla Dan”.

1955:

Solgt 8/12 til Laiva O/Y Nautic, John Lindholm, Turku. Omdøbt til ”Dora”.

1957:

Solgt 2/6 til Khury Shipping, Leo Erik Khury, Turku.

1959:

Solgt 3/11 til rederi A/B Nidarholm Laivanrustamo O/Y, Oliver Borg, Turku.

1961:

Solgt 2/1 til Vasa Ångkvarns A/B, Helsingfors.

1961:

Ramt af brand 7/8 i Den Finske Bugt under rejse fra Drammen til Kokkala i ballast.

1961:

Ankom i slæb til Yxpila 7/8. Erklæret uegnet til genopbygning.

1961:

Slettet fra skibsregistret 4/9.

1961:

Ankom i slæb til Vaasa 7/9.

1962:

Ombygget til pram pr. 19/3.

1962:

Indført i registret som ”Dora”.

1973:

Solgt 15/9 til Sten-Store Ltd A/B, Gøteborg.

1974:

Ophugget hos Skeppsophuggning A/B, Gøteborg.

 


"Ulla"
Foto: Arkivbillede.

"Ulla Dan"
Foto: Widar Krogstad´s arkiv.

 

Tilbage til J. Lauritzen.