M/T. |
”Kinna
Dan” |
Hjemsted: |
Esbjerg. |
Kaldesignal: |
OXCU. |
|||||||
Byggeår: |
1966. |
Byggested: |
Mitsui Zosen K. K.,
Tamano, Japan. |
|||||||||
Byggenr: |
686. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
23/7-1965. |
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
21/10-1965. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
240,57 m. |
Brt: |
41.108. |
Hovedmaskine: |
1 stk B&W type
984-VT2BF-180. |
|||||||
Bredde: |
35,97 m. |
Nrt: |
25.366. |
HK: |
20.700. |
KW: |
15.225. |
|||||
Dybgang: |
12,72 m. |
Tdw: |
72.100. |
Fart i knob: |
16,5. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1966 – 1977. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
12/2-1966. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1969. |
|
||||||||
Rederi: Rederiet Ocean, J.
Lauritzen, København
IMO-nummer: 6600498. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1966: |
Leveret til
partsrederi bestående af: Rederiet Ocean A/S, Ivar Lauritzen, Knud
Lauritzen, Jørgen Ditlev Lauritzen, Ole Lauritzen, Henry G. Jensen og C.
J. Hovland. Korr. reder: J. Lauritzen, København. |
|||||||||||
1967: |
Rederiet Ocean A/S
ejerandele solgt til Ivar Lauritzen 4/1. |
|||||||||||
1969: |
Solgt 4/3 til Rederiet
Ocean A/S som eneejer. |
|||||||||||
1976: |
Rederiet ændrer navn 18/2
til J. Lauritzen A/S. |
|||||||||||
1977: |
Solgt 15/4 til
Equity Shipping Corporation, Monrovia. Korr. reder: Halkidon Shipping
Corp., Piræus. Omdøbt til “Halki” af Piræus. |
|||||||||||
1982: |
Oplagt 22/2 I
Eleusis Bay. |
|||||||||||
1984: |
Slæbt fra
oplæggerpladsen 18/9. |
|||||||||||
1984: |
Ankom 20/10 til Kaohsiung
for ophugning hos Sing Cheng Yung Iron & Steel Co. Ltd. Ophugning
påbegyndt 31/10. |
"Kinna Dan" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Kinna Dan" fortøjet ved Skærbæk Værket 1972 Foto © : Karsten Petersen, www.global-mariner.com |