M/S.

Italian Reefer”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OXHU4.

Byggeår:

1992.

Byggested:

Hollming O/Y, Rauma, Finland (skrog).

Kværner Kleven, Leirvik, Norge (udrustning).

Byggenr:

291 / 115.

Besætning:

 

Køl lagt:

21/5-1990.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

2/11-1990.

Antal  reefers:

 

Længde:

109,0 m.

BT:

5.084.

Hovedmaskine:

1 stk. Wärtsilä type 12V32D.

Bredde:

18,0 m.

NT:

3.163.

HK:

5.416 bhk.

KW:

4.042.

Dybgang:

6,8 m.

Tdw:

6.000.

Fart i knob:

16,0

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1992 – 1995.

Ex. Navne:

 

Leveret:

1/4-1992.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1995.

 

Rederi: Lauritzen Shipping Ltd., Nassau, Bahamas.                                                       IMO-nummer: 8920983.

Skibets videre historie:

1995:

Solgt 19/12 til Beta Container ApS., J. Lauritzen A/S, København.

1996:

Rederiet sammenlagt med J. Lauritzen A/S, København.

1996:

Solgt 18/12 til J. Lauritzen Rederi A/S, København.

1999:

Solgt 16/12 til Lauritzen Reefers A/S, København.

2004:

Overført til  Isle of Man flag 7/1. Hjemhavn Douglas.

2006:
2013:

Solgt /5 til Agder Ocean Reefers K/S, Oslo. Korr. reder: R. S. Platou Finans, Oslo.
Solgt /10 til Ditalo Shipping, Limassol. Cypern. Omdøbt til "Harengus".  Korr. reder: Nordbulk U.K., Glasgow, Skotland. Sat under Kitts & Nevis flag med hjemhavn i Charlestown.

 

 


"Italian Reefer"
Foto: Arkivbillede.

"Italian Reefer" i Napier 12/3-2004
Foto: Brent Hanson.

"Italian Reefer" afsejler fra Napier 22/8-2004
Foto: Brent Hanson.

"Italian Reefer" afsejler fra Rotterdam 23/2-2007
Foto: Robert Smith.

Tilbage til J. Lauritzen.