M/S.

”Indian Reefer”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OXHF4.

Byggeår:

1991.

Byggested:

Solisnor Estaira Naviera S.A., Sebutal, Portugal (skrog).

Kværner-Kleven, Ulsteinvik, Norge (udrustning).

Byggenr:

142 / 142.

Besætning:

 

Køl lagt:

15/11-1989.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

9/6-1990.

Antal  reefers:

 

Længde:

109,02 m.

BT:

5.084.

Hovedmaskine:

1 stk. Wärtsilä type 12V32D.

Bredde:

18,01 m.

NT:

3.163.

HK:

5.418 bhk.

KW:

4.043.

Dybgang:

6,80 m.

Tdw:

5.510.

Fart i knob:

16,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1992 – 1995.

Ex. Navne:

Erikson Reefer”.

Leveret:

27/2-1991.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1995.

 

Rederi: J. Lauritzen Shipping Ltd, Nassau, Bahamas                                                     IMO-nummer: 8819275.

Skibets videre historie:

1992:

Leveret 27/2 til Temper Reefer Ltd., Rederi A/B Gustaf Erikson, Mariehamn under navnet ”Erikson Reefer”.

1992:

Solgt 30/1 til J. Lauritzen Shipping Ltd., Nassau, Bahamas. Omdøbt til ”Indian Reefer”. Hjemhavn Esbjerg.

1995:

Solgt 19/12 til Beta Container ApS, J. Lauritzen A/S, København.

1996:

Rederiet sammenlagt med J. Lauritzen A/S, København 14/5.

1996:

Solgt 18/12 til J. Lauritzen Rederi A/S, København.

1999:

Solgt 16/12 til Lauritzen Reefers A/S, København.

2004:

Overført til Isle of Man flag. Hjemhavn Douglas. Kaldesignal MCYP2.

2006:

Solgt /5 til Agder Ocean Reefers K/S. Korr. reder: R.P. Platou Finans, Oslo.

 

 


"Indian Reefer"
Foto: Arkivbillede.

"Indian Reefer" ankommer til Napier 28/6-2003
Foto: Brent Hanson.

"Indian Reefer" i Napier 24/5-2005
Foto: Brent Hanson.

Tilbage til J. Lauritzen.