S/S. |
”Else” |
Hjemsted: |
Esbjerg. |
Kaldesignal: |
NHVC-OZPH. |
|||||||
Byggeår: |
1930. |
Byggested: |
Nakskov Skibsværft, Danmark. |
|||||||||
Byggenr: |
45. |
Besætning: |
|
|||||||||
Køl lagt: |
|
Antal TEU’s: |
|
|||||||||
Søsat: |
19/7-1930. |
Antal
reefers: |
|
|||||||||
Længde: |
81,15 m. |
Brt: |
1.555. |
Hovedmaskine: |
1 stk. 4 cyl. Compound, A. Borsig, Berlin. |
|||||||
Bredde: |
11,95 m. |
Nrt: |
927. |
HK: |
1.090. |
KW: |
|
|||||
Dybgang: |
4,65 m. |
Tdw: |
2.300. |
Fart i knob: |
10,0. |
|||||||
Prøvetur: |
|
Periode i fart: |
1930 – 1933. |
Ex. Navne: |
|
|||||||
Leveret: |
2/9-1930. |
Sidste tur: |
|
|
||||||||
Indsat: |
|
Salgsår: |
1933. |
|
||||||||
Rederi: Dampskibsselskabet Vesterhavet A/S, København. IMO-nummer: 5201013. |
||||||||||||
Skibets videre historie: |
||||||||||||
1932: |
Udstyret med kølelast således at der kunne medførers frugt. |
|||||||||||
1933: |
Solgt 27/12 til Compagnie Generale Transatlantique, Paris. Omdøbt til ”Basse Terre”. |
|||||||||||
1937: |
Solgt 5/11 til Dampskibsselskabet Vesterhavet A/S, København. Omdøbt til ”Randa”. |
|||||||||||
1940: |
Befandt sig i Sydney ved krigsudbruddet /4. Overtaget af den canadiske regering. Korr. reder: Canadia national Steamships, Montreal. |
|||||||||||
1944: |
Overført til Rederiet Ocean A/S, København |
|||||||||||
1945: |
Tilbage leveret 4/12 til Rederiet Ocean A/S. |
|||||||||||
1947: |
Omdøbt 10/7 til ”Randa Dan”. |
|||||||||||
1956: |
Solgt 16/4 til Erik K.C. Hornemann. Korr. reder: Stern Line A/G Lübeck. Omdøbt til ”Carina”. |
|||||||||||
1958: |
Solgt til Naviera Commericial Ltda, Montevideo. Omdøbt til ”La Plata”. |
|||||||||||
1965: |
Solgt til Francesco Rivieccio, Torre Del Greco. Omdøbt til ”Beato Vincenzo” |
|||||||||||
1966: |
Oplagt /11 i Neapel med bundskader. |
|||||||||||
1967: |
Erklæret CTL /5. Solgt til Brodospas for ophugning i Sveti Kajo, Split. |
"Randa Dan" Foto: Gert Pedersen´s arkiv. |
"Carina" Foto: Widar Krogstad´s arkiv. |