S/S.

”Else”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

NHVC-OZPH.

Byggeår:

1930.

Byggested:

Nakskov Skibsværft, Danmark.

Byggenr:

45.

Besætning:

 

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

19/7-1930.

Antal  reefers:

 

Længde:

81,15 m.

Brt:

1.555.

Hovedmaskine:

1 stk. 4 cyl. Compound, A. Borsig, Berlin.

Bredde:

11,95 m.

Nrt:

927.

HK:

1.090.

KW:

 

Dybgang:

4,65 m.

Tdw:

2.300.

Fart i knob:

10,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1930 – 1933.

Ex. Navne:

 

Leveret:

2/9-1930.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1933.

 

Rederi: Dampskibsselskabet Vesterhavet A/S, København.                                          IMO-nummer: 5201013.

Skibets videre historie:

1932:

Udstyret med kølelast således at der kunne medførers frugt.

1933:

Solgt 27/12 til Compagnie Generale Transatlantique, Paris. Omdøbt til ”Basse Terre”.

1937:

Solgt 5/11 til Dampskibsselskabet Vesterhavet A/S, København. Omdøbt til ”Randa”.

1940:

Befandt sig i Sydney ved krigsudbruddet /4. Overtaget af den canadiske regering. Korr. reder: Canadia national Steamships, Montreal.

1944:

Overført til Rederiet Ocean A/S, København

1945:

Tilbage leveret 4/12 til Rederiet Ocean A/S.

1947:

Omdøbt 10/7 til ”Randa Dan”.

1956:

Solgt 16/4 til Erik K.C. Hornemann. Korr. reder: Stern Line A/G Lübeck. Omdøbt til ”Carina”.

1958:

Solgt til Naviera Commericial Ltda, Montevideo. Omdøbt til ”La Plata”.

1965:

Solgt til Francesco Rivieccio, Torre Del Greco. Omdøbt til ”Beato Vincenzo”

1966:

Oplagt /11 i Neapel med bundskader.

1967:

Erklæret CTL /5. Solgt til Brodospas for ophugning i Sveti Kajo, Split.

 


"Randa Dan"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

"Carina"
Foto: Widar Krogstad´s arkiv.

Tilbage til J. Lauritzen.