M/S.

Ecuadorian Reefer”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OXXN.

Byggeår:

1980.

Byggested:

Aalborg Værft A/S, Danmark.

Byggenr:

 

Besætning:

 

Køl lagt:

12/3-1979.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

28/8-1979.

Antal  reefers:

 

Længde:

144,35 m.

Brt:

8.849.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W/Helsingør type 8L67GFC.

Bredde:

24,20 m.

Nrt:

4.869.

HK:

15.180.

KW:

11.160.

Dybgang:

10,1 m.

Tdw:

12.570.

Fart i knob:

22,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1980 – 1986.

Ex. Navne:

 

Leveret:

28/3-1980.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1986.

 

Rederi: J. Lauritzen, København                                                                            IMO-nummer: 7726718.

Skibets videre historie:

1979:

Nybygningen var gennem sommeren registreret under navnet ”Egyptian Reefer”

1980:

Leveret 28/3 til Rederi A/S Østermarken, Aalborg & J. Lauritzen A/S, København. Skibet blev den sidste nybygning J.L. fik leveret fra "husværftet" i Aalborg

1980:

J. Lauritzen A/S ene ejer fra 18/3.

1986:

Solgt 5/2 til Frigg shipping Ltd, Nassau. Hjemhavn  Nassau.

1988:

Overført til Dansk Internationalt Skibsregister /11.

1989:

Solgt 11/1 til K/S Ecuadorian Reefer. Korr. reder: Ingens Larsen A/S, Oslo.

1992:

Korr. reder fra /6 Kværner Shipping A/S, Oslo

1994:

Ombygget i lasten for at gøre mere plads for mere standardiseret palle gods med en højde på 2,20 m. 11.243 Brt., 6.642 Nrt.

1996:

Solgt 13/12 til Agdesidens Rederi A/S.

1997:

Hjemhavn ændret til Monrovia 24/2.

2001:
2015:

Solgt til Inlet Shipping Inc, Valletta, Baltic Reefers Ltd, St. Petersburg. Omdøbt til “Baltic Stream”. Hjemhavn Valletta.
Ankom 16/7 til Chittagong, Bangla Desh for ophugning.



"Ecuadorian Reefer" med hjemhavn i Olso
Foto: Widar Krogstads arkiv.

"Ecuadorian Reefer" i Bremerhaven 3/6-1986
Foto: Chris Howells arkiv.

"Ecuadorian Reefer" i ukendt havn 28/6-1988
Foto: Widar Krogstads arkiv.

"Ecuadorian Reefer" i Dover /9-1999
Foto: Peter Wearing.

"Baltic Stream" i Østersøen 9/6-2003
Foto: © Andreas Spörri.
 
"Baltic Stream" i Kielerkanalen 2/7-2007
Foto: Malte Wulf.

Tilbage til J. Lauritzen.