M/T.

”Dan Frigg”.

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OUUL4.

Byggeår:

1987.

Byggested:

Shin Kurushima Dockyard Co. Ltd., Onishi, Japan.

Byggenr:

2530.

Besætning:

 

Køl lagt:

5/6-1987.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

19/7-1987.

Antal  reefers:

 

Længde:

165,82 m.

BT:

18.055.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W/Hitachi type 6S50MCE.

Bredde:

27,44 m.

NT:

10.528.

HK:

8.378 bhk.

KW:

6.252.

Dybgang:

10,40 m.

Tdw:

29.997.

Fart i knob:

15,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1990 – 1994.

Ex. Navne:

 

Leveret:

4/12-1987.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1994.

 

Rederi: J. Lauritzen Shipping, Bahamas & J. Lauritzen, København.                     IMO-nummer: 8704365.

Skibets videre historie:

1987:

Leveret 4/12 til Leeward Navigation S.A., Mitsui Bussau K.K., Tokyo. Hjemhavn: Panama. I bareboat charter til Lauritzen Tankers.

1990:

Solgt 2/8 til J. Lauritzen Shipping, Bahamas & J. Lauritzen, København.

1994:

Solgt 31/1 til Nordfast shipping, Bahamas. Korr. reder: D/S Norden, København. Omdøbt til ”Nordfast”.

1997:

Solgt /8 til Carly Gry International, København.

1997:

Overført til dansk register 25/7 på en bareboat charter. Ejet af Rederiet Damstruplund A/S. Kaldesignal: OYJF2.

2001:

Solgt 20/11 til D/S Norden A/S, København.

2001:
2010:

Solgt 29/11 til Goldie Navigation, Valletta. Korr. reder: Socomar. Omdøbt til ”Goldie”. Hjemhavn: Valletta.
Solgt 2/7 til Waruna Nusa Sentana, Pt, Medan, Indonesien. Omdøbt til "Martha Tender".

 


"Goldie" ud for Gibraltar 2/4-2007
Foto: Daniel Ferro.

Tilbage til J. Lauritzen.