M/S.

”Dan Bauta”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OWLY6.

Byggeår:

1981.

Byggested:

Sunderland Shipbuilders Ltd., Palion.

Byggenr:

17.

Besætning:

 

Køl lagt:

18/8-1980.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

12/5-1981.

Antal  reefers:

 

Længde:

188,17 m.

BT:

17.188.

Hovedmaskine:

1 stk. Sulzer/Wallsend type 5RND76M.

Bredde:

23,17 m.

NT:

10.486.

HK:

11.223 bhk.

KW:

8.375.

Dybgang:

10,65 m.

Tdw:

30.900.

Fart i knob:

15,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1989.

Ex. Navne:

Nosira Lin”.

Leveret:

20/6-1981.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1989.

 

Rederi: J. Lauritzen A/S, Lauritzen Bulkers.                                                                   IMO-nummer: 7920027.

Skibets videre historie:

1981:

Leveret 20/6 til Nosira Shipping Ltd., Mountleigh Shipping, London under navnet ”Nosira Lin”.

1989:

Solgt 1/5 til J. Lauritzen A/S, Lauritzen Bulkers. Omdøbt til Dan Bauta”.

1989:

Solgt 20/11 til K/S Kristianiafjord, Norske Amerika linjen, Oslo. Omdøbt til ”Kristianiafjord”. I timecharter tilbage til sælger.

1993:

Solgt 7/9 til K/S Vibeke. Korr. reder: Eidsiva Rederi A/S, Olso. Omdøbt til ”Federal Vibeke”.

2000:

Solgt 15/2 til Galini Maritime Ltd., Piræus. Omdøbt til ”Kalisti”. Korr. reder: Tomazos Shipping, Piræus.

2002:

Solgt 23/10 til Bassett Shipholding S.A., Piræus. Omdøbt til ”Nobility”. Korr. reder: Andrico Maritime Co S.A., Piræus

2007:
2009:

Solgt 16/8 til Icarus Navigation Ltd., Piræus. Omdøbt til ”Ability”.
Solgt 1/8 til Pacific Ocean & Shipping Trdg., Dubai. Omdøbt til "Opal II".

 


"Nosira Lin" umiddelbart efter søsætningen 12/5-1981.
Foto: Ian J. Huskin.

"Federal Vibeke" passerer Rozenburg
Foto: John Sins.

"Nobility" ankommer til Dublin 28/10-2006
Foto: Willie Ryan.

"Nobility" i Gibraltar 14/5-2007
Foto: Daniel Ferro.

 

Tilbage til J. Lauritzen.